نمایشگاه صنعت ساختمان تبریز تبلور پیشرفت دانش فنی داخلی

اهمیت نمایشگاه های تخصصی در شرایط رکود اقتصادی نمود بیشتری می یابد؛

 عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: از میان تمام نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار می گردند نمایشگاه بین المللی “صنعت ساختمان” علاوه بر اینکه طیف وسیعی از مشارکت کنندگان را در بر می گیرد طیف وسیعی از بازدیدکنندگان عام و خاص را نیز جذب خود می نماید و به همین دلیل است که این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای بر خوردا می باشد.

نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تبریز به منظور ارائه و معرفی آخرین دستاورد‌های صنعت ساختمان در ۴ سالن امیرکبیر، پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان در مساحتی افزون بر بر ۲۱ هزار مترمربع فضای مسقف و یکهزار و ۶۰۰ مترمربع فضای باز این نمایشگاه دایر شده است.

در این نمایشگاه تولیدکنندگانی از آذربایجان شرقی و غربی، تهران، اصفهان، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، البرز، یزد، گلستان، خراسان شمالی و فارس و کشور‌های ترکیه، چین، ایتالیا، ژاپن، کره، مالزی و تایوان در قالب نمایندگی مشارکت کرده اند.

شرکت‌های داخلی با تمام قدرت آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ مصالح ساختمانی، شیرآلات بهداشتی و ساختمانی، ماشین‌آلات بتنی و صنعتی، آسانسور و قطعات وابسته، درب و پنجره‌های U-PVC و آلومینیومی و خدمات فنی و مهندسی را در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تبریز عرضه کرده اند.

بخش عمده ای از صادرات خدمات فنی – مهندسی که میلیاردها دلار درآمد ارزی در سال می تواند عاید کشور سازد به اجرای پروژه های ساختمانی اعم از ساخت فرودگاه، سدسازی، تونل سازی، ایجاد خطوط انتقال نیرو، ساختمان های اداری و مسکونی، پل سازی و نظایر آن در بازارهای هدف بستگی دارد.

رئیس انجمن انبوه سازان آذربایجان شرقی می گوید: ساخت هر مترمربع ساختمان تقریباً برای 6 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می کند لذا برپایی نمایشگاه های بین المللی و تخصصی صنعت ساختمان طی سالهای اخیر همواره با استقبال قابل توجهی روبرو شده است.

جمشید برزگر اضافه می کند: تنوع مصالح ساختمانی صادراتی کشور، پیشرفت های به دست آمده در تولید انواع ماشین آلات ساختمانی و تخصص مهندسان و معماران ایرانی در اجرا و تکمیل صدها پروژه متنوع ساختمانی در داخل و خارج در موفقیت این نمایشگاه ها تاثیر بسزایی داشته است.

به گفته وی، تجربه نشان داده است که در شرایط رکود اقتصادی، نمایشگاه های تخصصی نطیر صنعت ساختمان اهمیت بیشتری پیدا می کنند زیرا در خروج اقتصاد کشور از رکود و بخش های مرتبط با آن که به بازاریابی نیاز دارند، نقش کلیدی ایفا می نمایند.

برزگر تاکید می کند: رکود فعالیت های ساختمانی در سالهای اخیر موجبات کاهش تولید و صادرات برخی از مصالح ساختمانی و ادوات و تجهیزات مرتبط با ساخت و ساز را فراهم کرده است که برای نمونه می توان به آسانسور اشاره کرد که پیشرفت های مهندسین داخلی شایان توجه است!

وی خاطرنشان می کند: همکاری تنگاتنگ بخش های خصوصی، تعاونی و دولتی جهت برطرف کردن مشکلات بخش ساختمان و صادرکنندگان خدمات فنی – مهندسی بدون تردید در رونق بخشی فعالیت های بخش ساختمان از نهایت اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که نباید مورد غفلت قرار گیرد!

شایان ذکر است بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی صنعت ساختمان تا ۶ خرداد ماه جاری (جمعه) از ساعت ۱۶ تا ۲۲ برای بازدید متخصصین و عموم علاقمندان دایر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.