فعالیت ۹ میز تجاری کشورهای مختلف در آذربایجان‌شرقی

عصرآزادی آنلاین بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از فعالیت ۹ میز تجاری کشورهای آلمان، روسیه، سوریه، لهستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان، چین و ترکیه در استان خبر می دهد.

صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، امروز پنجشنبه در جلسه عارضه‌یابی و تقویت میزهای تجاری استان اظهار کرد: در رابطه با توسعه فعالیت میزهای تجاری استان باید اقدامات ساختاری انجام شود چراکه این امر به نفع اقتصاد استان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت و فراهم کردن بستری مناسب به منظور فعالیت‌های میزهای تجاری استان، افزود: ایجاد بستر فیزیکی و ارائه خدمات در اتاق بازرگانی تبریز در توسعه فعالیت‌های میزهای تجاری تاثیر خوبی خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: کارهای بسیاری می‌توان برای توسعه‌ میزهای تجاری استان انجام داد ولی مسائل باید به موقع طرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

پرنیان، با اشاره به توانمندی‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف ادامه داد: نبود برنامه‌ریزی مناسب، مدیریت و راهبردی واحد از جمله مسایل مطرح در این حوزه است بنابراین باید همفکری و شرکت در جلسات به صورت هفتگی در اولویت اقدامات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید جلسات کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر برگزار شود، خاطرنشان کرد: حل مشکل دو معدن بزرگ استان و لغو عوارض صادرات محصولات فولادی از جمله اقدامات مهم سازمان صمت در مدت زمان کوتاه بود.

پرنیان، افزود: اثرات مطلوب این اقدامات به اقتصاد استان باز می‌گردد؛ بنابراین باید مسائل به موقع مطرح شود تا با پیگیری‌های مستمر نتیجه مطلوبی را کسب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.