نخبه ها زاده نمی شوند با آموزش ساخته می شوند

مرد تبریزی حافظه جهان حکم رکورد گینس خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا نمود؛

عصر آزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مرد جوان تبریزی حافظه جهان حکم رکورد گینس خود را به موزه “آستان قدس رضوی” تقدیم کرد تا برگ اولین دیگری بر صفحات زرین کتاب پرافتخار شهر اولین ها افزوده شود.

تندخوانی، مجموعه ای از تکنیک ها و روش های مطالعاتی است که سرعت مطالعه را به شکلی چشمگیر افزایش می‌دهد و امکان یادگیری صفحات پرشماری را در زمانی کوتاه فراهم می‌سازد.

تونی بوزان – پژوهشگر مغز جهان – به این نکته اشاره کرده است که اگر سرعت در مطالعه افزایش یابد به هیچوجه به این معنا نیست که بر خلاف آن درک از مطالعه نیز کاهش یابد، اتفاقاً درک و تمرکز در مطالعه نیز با سرعت در مطالعه افزایش می یابد!

نخبه علمی ۲۵ ساله تبریزی که در زمینه حافظه دارای مدرک جهانی گینس است با اهدای یکی از احکام ثبت شده خود در گینِس به موزه آستان قدس رضوی از تلاش برای اخذ رکورد جدید دیگر در آینده نزدیک سخن به میان آورد.

“محمدرضا حسن زاده” با اشاره به اینکه در یک خانواده متدین بزرگ شده است گفت: اعتقادات خاصی به اهل بیت (ع) دارم و اهدای حکم خود را یک نوع ادای دِین و نذر می دانم و برای رکورد جدیدم که حفظ اسامی افراد و تاریخ تولد آنها در کوتاه ترین زمان ممکن است تلاش می کنم تا بعد از تاییدیه های اولیه انجام گیرد.

وی که دو سال قبل نیز رکورد یک زن هندی را در حفظ کردن کلمات طی یک دقیقه شکسته بود در حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی – به جهت افتخار پدرش که از یادگاران جنگ تحمیلی است – حکم رکورد گینس خود را به موزه بارگاه مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) اهدا نمود.

حسن زاده به جوانان توصیه کرد: حداقل سه مورد تغذیه کم حجم پُروعده، ورزش کوتاه روزانه و تکنیک های تقویت حافظه را انجام دهید تا گام در مسیر حافطه گری بردلرید زیرا نخبه ها زاده نمی شوند بلکه با آموزش ساخته می شوند!

وی از ادعای دروغین استاد حافظه توسط برخی ها به عنوان آفت مراکز آموزشی یاد کرد و افزود: تمام اینها به دنبال اخاذی هستند زیرا اگر ثابت شود که شخص دیگری در این حوزه ادعای حافظه جهانی دارد شاگردی آنها را انجام خواهم داد!

این جوان نخبه تبریزی با اشاره به اینکه وقتی استرس دارم موفقیت های قابل توجهی را به دست می‌آورد اضافه کرد: این امر برایم لذت بخش است و آرزو دارم که هر شخص از حافظه خود استفاده بهینه را به عمل آورد زیرا تقویت حافظه درمان آلزایمر است.

حسن زاده در پاسخ به سوال خبرنگار عصرآزادی در خصوص مشکلات این حوزه گفت: مشکل خاصی در این زمینه نداریم، کمک و هدیه ای هم از مسئولان نمی‌خواهم، تنها دردم این است که به صورت رایگان به آموزش شهروندان در خصوص حافظه بپردازم و در قبال آموزش هزینه نگیرم اما کاش هزینه های آموزشی کمتر از این بود تا هر جوان ایرانی بتواند به راحتی به تقویت حافظه خود بپردازد!

وی تاکید کرد: ناراحتیم این است که برخی ها با هزینه شخصی خود به تعریف و تمجید از خود می پردازند و رکورد زن جهانی قلمداد می‌کنند که به دور از اخلاق انسانی است و باید با مستندات علمی رقابت نمایند!

حسن زاده با اشاره به اینکه علاقه چندانی به درس و تحصیل نداشتم و این موضوع باعث اخراج من از مدرسه شد اضافه کرد: بعد از آن به صورت اتفاقی با تکنیک های تقیویت حافظه آشنا شده و پس از مطالعه این تکنیک‌ها، مسیر زندگی ام تغییر کرد.

مرد حافظه جهان با بیان اینکه تصمیم مهمی در زندگی خود گرفته بودم و سعی می کردم دیگر آن دانش آموز اخراجی سال های قبل نباشم افزود: به همین خاطر کلاس هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر موسسه های مربوطه در مورد تقویت حافظه برگزار می شد شرکت و مدارک معتبری کسب کردم.

وی یادآور شد: علاوه بر مدارک داخلی، مدارک معتبری از کشورهای مالزی، اتریش، کانادا و سایر کشورها در مورد تقویت و تکنیک های حافظه کسب کردم و سراغ کلاس های بین المللی تقویت حافظه رفته و در اکثر کلاس‌های تقویت حافظه شرکت کردم و اساتید بزرگ دیگری در ایران و اساتید بین‌المللی حافظه من را در رسیدن به اهدافم کمک کردند.

حسن زاده در پایان در خصوص حس خود نسبت به ثبت رکورد در گینس گفت: به عنوان یک تبریزی خیلی احساس خوشحالی و غرور می کنم که این رکوردها با نام کشورم ثبت شده است ولی متاسفانه چون کشور ما در تحریم است باید هزینه زیادی برای ثبت رکورد در گینس پرداخت شود ولی من به خاطر شهرم تلاش کردم تا این افتخار برای خودمان ثبت شود و آن را به موزه شاه خراسان تقدیم می نمایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.