اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش بنیان کشور

توسط استاد دانشگاه تبریز دریافت شد؛

اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش بنیان تحت عنوان هسته دانش بنیان مسئله محور طرح شهید احمدی روشن در کشور توسط استاد دانشگاه تبریز دریافت شد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، سید ابوالقاسم محمدی، استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش بنیان را دریافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، پیش از این ۷ دوره طرح شهید احمدی روشن، با هدف وارد کردن دانشجویان نخبه به بازار کار دانش بنیان توسط استادان مجرب، در رشته های مختلف برگزار شده است و در این راستا در دوره های چهارم و پنجم این طرح، دکتر محمدی، استاد خبره هسته های نخبگانی “به نژادی مولکولی” و “به نژادی  سریع، توانسته بود با گروهی متشکل از دانشجویان شاغل در این هسته ها، شرکت بذر زیست فناور سهند را تاسیس و مجوز دانش بنیان را اخذ نماید.

بر این اساس، ابوالقاسم محمدی به خاطر دریافت اولین مجوز تبدیل هسته نخبگانی به شرکت دانش بنیان در کشور از سوی سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخشی از متن لوح تقدیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به دکتر محمدی آمده است: جای بسی خوشوقتی است که جنابعالی با اتکال به توانمندی های درونی، برنامه ریزی های مستمر و جهد و تلاشی ستودنی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان به عنوان اولین هسته دانش بنیان مسئله محور طرح شهید احمدی روشن در کشور شده اید، امید است همت والای شما در ساختن فردایی بهتر برای کشور همچنان شعله ور باقی بماند.

بر پایه همین گزارش؛ سیدابوالقاسم محمدی استاد پایه ۳۶ ژنتیک و به نژادی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریزاست، چاپ ۱۷۰ مقاله در مجلات بین المللی و داخلی، انجام ۱۴طرح پژوهشی بین المللی، ملی و داخل دانشگاه، انتخاب در زمره سرآمدان آموزش عالی کشور در سال ۱۴۰۰، انتخاب پژوهشگر برگزیده دانشگاه در سال ۹۴، انتخاب استاد نمونه دانشگاه در سال ۹۶، پژوهشگر برگزیده دانشگاه در انجام طرح های برون دانشگاهی در سال ۹۹، انتخاب پژوهشگر برگزیده وزارت عتف در ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۹۹، راهنمایی ۲۸ رساله دکتری، راهنمایی ۸۴ پایان نامه کارشناسی ارشد و غیره از جمله دیگر افتخارات علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تبریز است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.