برای نخستین بار در شهرداری تبریز صورت می گیرد؛ اجرای ۱۵ پروژه عمرانی با پیوست فرهنگی

عصرآزادی آنلاین:

شهردار تبریز ایجاد کارگروه‌های تخصصی حوزه‌های مختلف در بدنه شهرداری را بستری برای استفاده از دانش نیروهای متخصص این مجموعه دانست.

عصرآزادی آنلاین – سید سعید پیمان؛ یعقوب هوشیار عصر روز شنبه در دیدار با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دوره دکترای شاغل در شهرداری تبریز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های علمی این مجموعه، اظهار کرد: ایجاد کارگروه‌های تخصصی با حضور مدیران قدیمی صاحب تجربه در زمینه های مختلف اعم از خدمات شهری، سرمایه‌گذاری، شهرسازی، عمرانی و … و همچنین نیروهای متخصص و کارشناسان و مدیران فعلی می‌تواند اهداف مجموعه را به شکل مطلوبی اجرایی کند.
وی با اشاره به اینکه برای ایجاد تغییر ابتدا باید دیدگاه نسبت به محیط اصلاح شود، گفت: مجموعه شهرداری، یک سیستم بدون اشکال نیست اما از نیروهای فرهیخته و تحصیلکرده‌ انتظار داریم که به عنوان صاحبان فکر و دانش، عملکرد موثری داشته باشند.

شهردار تبریز در ادامه به ضرورت پرورش و تقویت نیروها و مدیران متخصص اشاره کرد و افزود: بحث ناحیه محوری در مناطق، بر اساس همین دیدگاه مدیر پروری ایجاد شده و مدیریت در شهرداری های نواحی فرمالیته و تشریفاتی نیست.

وی شروع ایجاد فرهنگ سیستمی و اقناع سازی رفتاری را از داخل مجموعه شهرداری دانست و گفت: موضوعاتی همچون جایگزینی نمک پاشی در هنگام بارش برف یا مباحثی همچون ترافیک، آلودگی هوا، پسماند، حامل‌های انرژی و … مواردی هستند که نیاز به اقناع سازی و فرهنگ دارد.

هوشیار بودجه ریزی سال آینده شهرداری تبریز را هدفمند، منطبق بر نیازهای شهری و مبتنی بر فرهنگ به معنای عام ارزیابی کرد و افزود: عقیده داریم که اجرای کامل پنج پروژه و بهره‌برداری بموقع از آن، بهتر از شروع ۵۰ پروژه و نیمه‌تمام گذاشتن آن است چراکه مردم در اثر پروژه‌های ناتمام و راکد دچار مشکل می‌شوند.

شهردار تبریز همچنین از پیوست فرهنگی ۱۵ پروژه در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: این برای نخستین بار است که پروژه‌ها در شهر تبریز با پیوست فرهنگی اجرا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.