تاریخچه بازی‌های تراکتور با آلومینیوم اراک

مربی تبریزی که از آلومینیوم، فولاد ساخته بود

بازی تیم‌های تراکتور با آلومینیوم اراک یادآور رسول خطیبی است، هر چند امروز در هیچ یک از دو تیم حضور ندارد.
عصرآزادی آنلاین: فوتبال اراک هیچ وقت در سطح اول فوتبال ایران حضور نداشت. شاید تنها حضور این تیم به تنها دوره برگزار شده لیگ قدس به صورت باشگاهی در سال 1368 بود.
بعد از آن حضور تیم‌های اراکی در لیگ برتر آرزویی بود که رسول خطیبی در سال 99 به آن تحقق بخشیده و تیم آلومینیوم اراک را به لیگ برتر فوتبال کشور رساند. حضور آلومینیوم با رسول خطیبی در لیگ برتر هم با‌ شگفتی‌های هفته‌های نخست و صدرنشینی این تیم در جدول همراه بود. مربی که آن روزها از آلومینیوم، فولادی محکم ساخته بود.
سابقه بازی تراکتور با آلومینیوم اراک
تراکتور و آلومینیوم اراک تاکنون 5 بار به مصاف هم رفتند که سهم تراکتور دو برد و تیم آلومینیوم 3 برد بود. جالب اینکه هر دو برد تراکتور در اراک ثبت شده است و هر دو بازی برگزار شده دو تیم در تبریز هم به سود تیم اراکی به اتمام رسیده است.
اولین جدال تراکتور با آلومینیوم اراک در لیگ برتر فوتبال کشور به 12 بهمن سال 1399 بازمی گردد. در بازیی که به دلیل ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار شد، تیم آلومینیوم اراک با هدایت رسول خطیبی برابر تراکتور به برتری دست یافت. امید سینگ زننده تنها گل بازی از نقطه پنالتی بود.
در نیم فصل دوم بازی دو تیم در اراک در حالی 3 بر یک به سود تیم تراکتور به اتمام رسید که رسول خطیبی به صورت توافقی از تیم اراکی جدا و به تراکتور پیوسته بود. هر چند در این بازی هدایت تراکتوری‌ها را برعهده نداشت و از هدایت این تیم استعفا داده بود. بهزاد سلامی، مهدی تیکدری و محمد عباس‌زاده زننده گل های تراکتور بودند و تک گل اراکی ها را مرتضی آقاخان از نقطه پنالتی زد.
سال گذشته بازی رفت دو تیم در تبریز با دو گل به سود تیم آلومینیوم به اتمام رسید. هدایت تیم اراک باز هم با رسول خطیبی بود تا وی دومین برد این تیم برابر تیم سابق را رقم زند. گل‌های آلومینیوم در این بازی را اسماعیل شریفات و محمدامین اسدی به ثمر رساندند تا اراکی‌ها باز هم در تبریز مقابل تراکتور به برتری دست یابند.
بازی برگشت دو تیم هم در اراک با برتری آلومینیوم به پایان رسید تا در هر دو بازی رفت و برگشت تراکتور مغلوب تیم اراکی شده باشد. آل کثیر زننده تنها گل بازی بود.
پنجمین بازی دو تیم در لیگ برتر، در دور رفت این فصل در اراک برگزار و این بار تراکتوری ها انتقام شکست های فصل پیش را گرفتند. سرخپوشان تبریزی در هفته پنجم در حالی که در 4 هفته اول تنها 2 امتیاز داشتند، برابر آلومینیوم در اراک به برتری دو بر صفر دست یافتند تا نخستین برد بردیف در این شهر ثبت شود.
محمد عباس زاده در دقیقه 3 و رضا اسدی در دقیقه 4+90 گل های تراکتور در این بازی را به ثمر رساندند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.