۴۰ موزه آذربایجان‌شرقی آماده بازدید گردشگران است

مدیر موزه‌های آذربایجان شرقی گفت: در ایام نوروز امسال ۴۰ موزه این استان آماده بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین،  یعقوب طالبی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گردشگران و مسافران نوروزی این استان می‌توانند در طول ایام نوروز از ۱۳ موزه‌ زیر پوشش میراث فرهنگی، موزه‌های خصوصی و موزهای مشارکتی خطه آذربایجان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه اثار ارزشمندی در موزه های تاریخی این استان برای بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی گنجانده شده است، اظهار کرد: موزه آذربایجان تبریز، ایلخانی مراغه، موزه مشروطه تبریز، مردم شناسی سراب، موزه صدا، موزه استاد احد حسینی و موزه کبریت ممتاز از جمله موزه‌های فعال استان در این ایام هستند.

مدیر موزه‌های آذربایجان شرقی گفت: برای آشناسازی و ارایه اطلاعات لازم از پیشینه تاریخی این شهر در طول تعطیلات نوروز ۱۰۰ نفر راهنمای موزه، مسافران و گردشگران را در موزه‌های استان راهنمایی می‌کنند.

طالبی، با بیان اینکه از کل موزه‌های استان، ۱۰ موزه در شهرستان‌ها واقع است، ادامه داد: موزه‌های استان هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ شب برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

آذربایجان شرقی دارای موزه های مختلف بوده که از جمله آنها می توان به موزه های آذربایجان، مشروطه، قاجار، سنجش، محرم، قرآن و کتابت، موزه عصر آهن، مسجد کبود، تاریخ طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، موسسه تاریخ و فرهنگ دانشگاه تبریز، شهر و شهرداری و موزه ادبی استاد شهریار در تبریز و موزه ایلخانی مراغه، سنگ نگاره های مراغه، صفوی بناب، هدایای خامنه، عشایر آذربایجان سراب، مردم شناسی جنوب سهند و موزه میانه در شهرستان های استان اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.