رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

درمان رایگان حق کارگران بازنشسته است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: نشست اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز با مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با هدف بررسی مسائل کلان درمانی قشر بازنشسته در شرایطی برگزار شد که در آن «درمان رایگان» حق کارگران و بازنشستگان عنوان گردید.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز گفت: موارد و مسائلی در ارتباط با درمان بیمه شدگان و به ویژه درمان بازنشستگان عزیز وجود دارد که نگران کننده است و این جلسه برای بررسی این مسائل تشکیل شده تا ما هم پاسخگوی موکلان خودمان باشیم.

“کریم صادق زاده تبریزی” در تبیین مشکلات درمانی در درمانگاه ها و بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی افزود: اخذ زیرمیزی توسط پزشکان متخصص از بیماران، محدودیت های دارویی، مشکلات نسخه های الکترونیکی، کمبود پزشک متخصص از مواردی است که باید مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تاخیر در پرداخت هزینه های درمانی بیماران توسط شرکت بیمه آتیه سازان حافظ درباره بیمه درمان تکمیلی به ویژه در کلانشهر تبریز از دیگر مسائل موجود در حوزه درمان بازنشستگان بزرگوار است.

صادق زاده تبریزی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات شایسته به قشر فرهیخته و قابل احترام بازنشستگان تاکید کرد: ما در کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب دست از پیگیری مسایل مطرح شده برنخواهیم داشت!

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تبریز بیان کرد: نکته دیگر اهمیت اجرای قانون الزام درمان رایگان و پرداخت همه هزینه های دارویی بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی است.

صادق زاده تبریزی، درمان رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی را وظیفۀ ذاتی و قانونی سازمان تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: انتظار داریم شاهد خدماتی مطلوب تر در حوزه درمان برای بیمه شدگان تامین اجتماعی باشیم تا دیگر نیازی به بیمه درمان تکمیلی نباشد.

وی خواستار پیگیری مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص احداث بیمارستان سوم تامین اجتماعی در تبریز شد و گفت: با توجه به کثرت بیمه شدگان و بازنشستگان در کلانشهر صنعتی تبریز احداث این مرکز درمانی یک ضرورت است.

صادق زاده تبریزی از کسر ۲ درصد از مستمری‌های بازنشستگان بابت هزینه‌های درمان عطف به ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی انتقاد کرد و با یادآوری این مطلب که وظیفه سازمان تامین اجتماعی این است که طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی درمان رایگان را در مراکز ملکی ارائه کند افزود: بازنشستگان ۳۰ سال تمام حق بیمه پرداخته اند که در دوران کهنسالی بتوانند از خدمات درمانی مناسب بهره‌مند شوند، در نتیجه نباید ۲ درصد از مستمری را بابت درمان کسر کنند!

صادق زاده تبریزی یادآور شد: متاسفانه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی طی دوره های گذشته از جایگاه خود فاصله زیادی گرفته است تا جایی که ارائۀ خدمات درمانی از لحاظ کمّی و کیفی به دشّت دچار مشکل شده که نارضایتی بیمه شدگان را به همراه داشته است.

رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز عنوان کرد: بر همین اساس از مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی درخواست می کنیم به رسالت خود در خصوص درمان جامۀ عمل بپوشاند چرا که بهداشت و درمان یکی از مهم ترین چالش های فرا روی جامعۀ بازنشستگی و کارگری است مخصوصاً که پس از حذف ارز ترجیحی، خدمات درمانی با قیمت های نجومی ارائه می شود.

وی اظهار کرد: در این وانفسای اقتصادی ۲ درصد از مستمری بازنشستگان برای درمان و ۴ درصد برای بیمه تکمیلی کسر می شود اما خدمات درمانی مناسبی به آنان ارائه نمی شود.

صادق زاده تبریزی خاطرنشان کرد: علاوه بر همه مسائلی که گفته شد، امسال ۴۵۰ داروی حیاتی موردنیاز بازنشستگان از دایره شمول بیمه تامین اجتماعی خارج شده است که جای تعجب دارد!

رئیس کانون کارگران بازنشستۀ تامین اجتماعی تبریز تاکید کرد: درمان، نیاز اولیه جامعه بازنشستگی است زیرا به اقتضای افزایش سن، این عزیزان دائماً در مطب پزشکان یا بخش های مختلف بیمارستان ها هستند و همین مسئله، اهمیت ارائۀ خدمات مطلوب درمان به بازنشستگان را نمایان تر می کند.

شایان ذکر است در این نشست، مدیریت درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش مبسوط از وضعیت درمان تامین اجتماعی، به سوالات اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون بازنشستگان پاسخ داد و مقرر گردید بررسی های لازم انجام گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.