آنچه در نشست مدیران ارشد خودروسازی MVM با خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی گذشت؛

تعامل خودرویی ایران و چین در روزگار تحریم ها

?دنیئل یان لانگ ژو: با وجود مشکلات در صنعت خودروسازی ایران به آینده روشن امیدوارم!

 عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: مدیران ارشد شرکت خودروسازی MVM موسوم به مدیران خودرو به بهانه افتتاح یک نمایندگی جدید در تبریز با خبرنگاران رسانه های گروهی آذربایجان شرقی پیرامون وضعیت تولید، فروش و همکاری این خودروساز چینی با قطعه سازان استان، مشکل خودروهای دست دوم خارجی، کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل و غیره به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، مدیران این شرکت به عنوان کارشناسان حوزه خودروهای چینی، رقابت خودروسازان را باعث پیشرفت این صنعت قلمداد کردند که می تواند کیفیت محصولات را افزایش دهد اما خودروسازی در ایران را یک اقدام پرچالشی دانستند که محدودیت های خاصی داشته و دچار فرسایش می گردد زیرا به عنوان یک کالای انحصاری عرضه می شود.

آنها معتقدند برنامه ریزی های سابق به درستی صورت نگرفته و عرضه محصولات باکیفیت در حال حاضر نیز صورت نمی گیرد که از ناپایداری سیاست ها حکایت دارد اما به طور حتم قابلیت تغییر دارند و بازار صنعت خودروی ایران به دلیل سینوسی بودن، سختی های خاصی دارد که باید برای آن برنامه ریزی گردد!

مدیر شبکه برند MVM گفت: شرکت MVM حدود ۱۵ سال در ایران حضور داشته است که در این مدت مشکلات زیادی را سپری نموده ولی نمایندگی های ایرانی از پس آن برآمدند و با حمایت این نمایندگی ها به آینده خوش بین هستیم.

“دنیئل یان لانگ ژو” Xue Yanlong – Daniel افزود: حدود دو ماه است که در بازار ایران حضور دارم و قبل از آن هم در هند بودم اما در مقایسه دو کشور باید گفت که در ایران رقابت زیادی در بازار خودرو وجود دارد.

وی در خصوص تاریخچه شرکت خودروسازی MVM نیز تاکید کرد: در طول سالهای فعالیت، این شرکت دشواری های زیادی داشت اما خوشبختانه با حمایت شرکا، آنها را پشت سر گذاشته و دیدگاه خوبی نسبت به آینده وجود دارد.

مدیر شبکه برند MVM در ایران گفت: شرکت مدیران خودرو ۱۵۰ نماینده در ایران دارد و تعداد بیشتری هم در تلاش برای گرفتن نمایندگی هستند و با عنوان سومین خودروساز بزرگ کشور تنوع زیادی در محصولات دارد تا با آپشن های مختلف، باعث پر رونق شدن بازار گردد.

مهدی قدمی افزود: سیر تکامل مدیران خودرو از محصولات ابتدایی فراتر رفته و سعی کرده ایم در کنار بهبود محصولات در ساختار سازمانی و وضعیت خدمت رسانی نیز تلاش کنیم که در ارزیابی های سازمان صمت رتبه های مناسبی کسب نموده ایم.

وی اضافه کرد: توسعه شبکه یکی از موضوعات مهم مدیران خودرو است اما اگر در شهری نماینده خود را افزایش دهیم به این معنی نیست که تنها به دنبال افزایش فروش محصولات خود هستیم بلکه افزایش دسترسی مشتریان به محصولات یا نظارت بر نحوه فروش جزو برنامه های توسعه شبکه است.

قدمی در خصوص بازار خودرو در تبریز نیز تاکید کرد: تبریز بازار خوبی در زمینه فروش محصولات MVM داشته و با افزایش نمایندگی ها پیشرفت های خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص مشکلات مربوط به قطعه خودرو ها نیز اظهار کرد: مسائل مختلفی در زمینه قطعات وجود دارد اما به خاطر برخی محدودیت ها برخی اوقات مشکل ایجاد می شود ولی وقتی قطعات اصلی وارد می کنیم وظیفه داریم آنها را گارانتی نماییم لذا معمولاً قطعه موتور خودروها، اصل بوده و قیمت یکسانی دارند در حالی که قطعات بدنه چون در کیفیت های مختلف وارد می شوند، می تواند با قیمت متنوعی یافت شود بنابراین خود مشتریان گاهی دنبال قطعه ارزان تر می روند که قیمت و کیفیت پایین تری دارند.

مدیر فروش شرکت MVM گفت: با توجه به اینکه تبریز در حوزه منطقه آزاد ارس قرار داشته و مردم آذربایجان با خودروهای روز جهان آشنایی بیشتری دارند بنابراین شهروندان سلیقه خودرویی خوبی دارند و تبریز یکی از بازارهای اصلی MVM است.

“علی بابایی زاده” با بیان اینکه MVM با تولید ۱۹۰ هزار دستگاه به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی ایران قلمداد می گردد اضافه کرد: تلاش می کنیم با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، آپشن های خودروها را افزایش داده و در شرایط تداوم تحریم ها، با استراتژی خاص خود تعامل خوبی با جهان داشته باشیم که در همین زمینه در مدت زمان اخیر خودروهای جدیدی رونمایی کرده ایم که این روند ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شرایط تحریمی ادامه داد: با توجه به روابط گسترده ایران و چین و تبادلات خوب مالی ولی، بازهم تحریم های بین المللی تاثیر گذار بوده و مشکلاتی برای خودروسازان ایجاد می کند!

بابایی زاده یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ درصد از قطعات خودروها داخلی بوده و در آینده قرار است با توجه به پتانسیل های داخلی میزان تولید را به ۴۰ درصد برسانیم و در کنار آن در تلاشیم هم کیفیت قطعه ها حفظ گردد و هم به موقع به دست مشتریان برسد لذا بازار ما شامل بازار اصلی و فرعی است که در بازار فرعی هم اجناس غیر اورجینال فروخته شود و هم ممکن است جنس درجه دو به فروش برسد!

این کارشناس خودرو اظهار کرد: آزادسازی خودروهای دست دوم خارجی با توجه به مشکلات بازار خودرو و تقاضای بالای خودرو ضروری است اما فقط بخشی از نیازهای جامعه را پوشش می دهد و نمی تواند بخش زیاد آن را تامین کند لذا خدمت رسانی و خدمات پس از فروش خودروهای دست دوم خارجی مُعضلی است که می تواند مشکل آفرین باشد و اگر کیفیت خوبی هم داشته باشند با تصادفات، نیاز به قطعه دارند که در این صورت تکلیف آن مشخص نیست!

مدیر شبکه برند MVM در ایران در پاسخ به سوال خبرنگار “عصرآزادی” مبنی بر وضعیت استاندارد و ایمنی محصولات جدید این شرکت با توجه به کیفیت قطعات به کار رفته در آنها توضیح داد: تولیدات اخیر MVM ذهنیت ها را تغییر داده و آن نگرش منفی سابق که در بین شهروندان نسبت به خودروهای چینی وجود داشت را بهبود بخشیده است زیرا الزامات رعایت استانداردهای ۸۵گانه خودروهای تولید در خصوص تولیدات مدنظر قرار می گیرد که از جمله می توان به گارانتی ۵ الی ۷ ساله محصولات اشاره کرد تا ذهنیت تولید لوازم درجه یک، دو و سه چینی از بین برود مگر اینکه بازرگانان ایرانی بنابرسلیقه شخصی خود به سفارش خودرو یا کالای خاصی اقدام نماید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.