«نشان ارادت» به هنرمند مراغه ای اهدا شد

 «امیردانش مراغی» از هنرمندان برجسته خوشنویسی کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت آستان قدس رضوی نشان ارادت دریافت کرد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، این هنرمند مراغه‌ای افرود: عرض ارادت به ساحت مقدس حضرات معصومین بزرگترین افتخاری است که شامل حال بنده شده و توانسته‌ام این ارادت قلبی را از طریق هنر نشان دهم.

وی افزود: تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده‌ام اما عرض ارادتم به حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از شیرینی خاصی برخوردار است که حلاوت با دریافت این نشان ارادت دوچندان شد.

«دانش مراغی» ابراز امیدواری می‌کند که نشان اصلی را از حضرت ثامن‌الحجج دریافت کند تا روح آن نشان در کالبد همه آثارش دمیده شود و خاطر نشان کرد: هنر خوشنویسی یک هنر قدسی است که هنرمند نمی‌تواند غیر از کلام زیبا کتابت نماید و با کلام وحی، بیانات حضرات معصومین و ادبیات فاخر مأنوس است که بر اهمیت و ارزش این هنر فاخر که میراث ماندگاری است، می‌افزاید.

به گزارش ایرنا در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، در ۱۶ بخش از هنرمندان برجسته کشور به جهت کسب رتبه اول در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تجلیل به عمل آمد و نشان ارادت به آنان اهدا شد.

«نشان ارادت» به هنرمند مراغه ای اهدا شد

«امیر دانش مراغی» متولد ۱۳۶۶ در مراغه دارای درجه فوق ممتاز در شکسته نستعلیق بوده و هنر قدسی خوشنویسی را از سال ۱۳۷۸ نزد استاد «اکبر نیکخو» در مراغه آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۹۰ از محضر استاد مجتبی ملک‌زاده، جزو اساتید طراز اول عرصه شکسته‌نویسی کشور و عضو شورای ارزشیابی آثار هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره برد و در طول این سالیان در مجامع ملی و بین‌المللی هنر خوشنویسی خوش درخشیده و با کسب بیش از ۱۰۰ عنوان برتر جزو هنرمندان پر افتخار کشور در عرصه خوشنویسی است.

«دانش مراغی» عضو گروه جمع مشتاقان و جمعی از شکسته‌نویسان برتر ایران و عضو هیات داوران جشنواره‌های هنری دانشجویی است.

برگزیده سوگواره ملی حریم فاطمی در قم طی سال ۱۴۰۰، برگزیده چهارمین دو سالانه ملی خوشنویسی «هل اتی» در کاشان طی سال ۱۴۰۰، برگزیده هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در بیرجند طی سال ١٣٩٩ و برگزیده جشنواره ملی خوشنویسی خط عشق در قزوین طی سال ١٣٩٩ تنها تعدادی از افتخارات این جوان مراغه ای است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.