چه بر سر تیم‌ملی والیبال آمده است؟!

عصرآزادی آنلاین/ سید فرید پیمان، مدیر مسئول

تیم ملی والیبال ایران در پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ با ۱۰ باخت، دو برد و کسب ۱۱ امتیاز در جایگاه چهاردهمقرار گرفت. شاگردان بهروز عطایی در این دوره از مسابقات نه تنها از صعود به مرحله نهایی بازماندند بلکه نسبت به دوره‌های پیشینعملکرد بسیار ضعیفی ارائه دادند.

بدون شک نتیجه‌ای که تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها کسب کرد رضایت اهالی والیبال و هواداران این رشته پرطرفدار رابه همراه نداشت؛ به خصوص اینکه تیم ملی در سال منتهی به المپیک باید به فکر کسب سهمیه باشد و رنکینگ جهانی اهمیت زیادی برایآن‌ها دارد. البته به واسطه شکست تیم هلند برابر ژاپن و کسب امتیاز منفی برای تیم هلند، آن‌ها از جایگاه دهم به رتبه یازدهم سقوطکردند و تیم ملی والیبال ایران علی رغم شکست‌های متوالی که برابر تیم‌های فرانسه و بلغارستان در هفته سوم رقابت‌ها داشت، به دلیلفریز شدن امتیاز ۲۴۱.۰۵ در رتبه دهم رنکینگ جهانی قرار گرفت.

نکته جالب توجه صحبت‌های بهروز عطایی سرمربی تیم بود؛ او که از قافله سفر به آمریکا به خاطر عدم صدور ویزا بازمانده بود با حضوردر یک برنامه تلویزیونی از مردم انتقاد کرد! سرمربی تیم ملی در حالی که پیش از این هم در هر مسابقات مختلف، زمین و زمان را دلیلباخت‌های تیم ملی می‌دانست و کمتر به مسائل فنی می‌پرداخت در یکی از مصاحبه‌های خود با انتقاد از مردم گفت: ” ما جز ۱۰ تیم یادوازده تیم جهان هستیم. ما هیچوقت هفتم رنکینگ جهانی نشدیم و فکر کنم فقط یک بار شدیم و همه‌اش هشتم، نهم، دهم و یازدهم بودیم. ما به شدت مردم احساسی داریم که واقعیت ماجرا را نمی‌بینیم. “

این موضوعات نشان از این دارد که یک واکاوی جدی در تیم ملی والیبال بایستی به عمل آمده و علت واقعی شکست های پی در پی تیم رادریابیم. تیمی که زمانی به عنوان پدیده رقابتها به شمار می آمد و موجب شور و نشاط فراوان در آحاد مردم گردیده بود الان از کسب نتایج معمولی نیز باز مانده است.

واقعا چه بر سر این تیم آمده است؟ سوالی که بایستی توسط فدراسیون والیبال کشورمان بدان پاسخ داده شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.