ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان‌شرقی امسال ۲۹ مدال طلا کسب کردند

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی گفت: ورزشکاران مرد و زن این هیات در ۶ ماه گذشته موفق به کسب ۲۹ مدال طلای مسابقات ملی، آسیایی و جهانی شدند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مقصود نبیل‌پور شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد ۲۳ مدال طلای این مسابقات از سوی ورزشکاران مرد و ۶ مدال طلا توسط ورزشکاران زن در این مسابقات کسب شده است.

وی با بیان اینکه ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام مردان و زنان این استان در این بازه زمانی موفق به کسب ۹۲ مدال طلا، نقره و برنز شده اند، اظهار داشت: از این تعداد ۶۹ مدال مختلف از سوی ورزشکاران مرد و ۲۳ مدال از سوی ورزشکاران زن کسب شده است.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی گفت: ورزشکاران مرد و زن بدنسازی و پرورش اندام استان در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی موفق به کسب ۳۲ نقره و ۳۱ مدال برنز شده اند که سهم ورزشکاران مرد ۲۴ نقره و ۲۲ برنز و ورزشکاران زن هشت نقره و ۹ برنز است.ورزشکاران مرد و زن بدنسازی و پرورش اندام استان در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی موفق به کسب ۳۲ نقره و ۳۱ مدال برنز شده اند که سهم ورزشکاران مرد ۲۴ نقره و ۲۲ برنز و ورزشکاران زن هشت نقره و ۹ برنز است.

نبیل‌پور با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر هیات بدنسازی و پرورش اندام استان در ۶ ماه گذشته ادامه داد: این هیات در طول پنج سال گذشته فقط ۸۹ مدال مختلف در بخش مردان و زنان کسب شده که از این تعداد ۱۴ مدال در بخش زنان بود.

وی یادآور شد: در ۶ ماه اخیر هفت ورزشکار بدنساز و پرورش اندام مرد از استان به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام شده اند در حالی که در ۶ سال گذشته در مجموع ۱۰ ورزشکار به این مسابقات اعزام شده بودند.

وی با اشاره به فعالیت ۹۴۰ باشگاه ورزشی در حوزه بدنسازی و پرورش‌اندام در سطح استان، اظهار داشت: از این تعداد ۴۵۰ باشگاه در سطح تبریز فعالیت می‌کنند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام آذربایجان شرقی گفت: این هیات در طول ۶ ماه اخیر موفق به برگزاری ۱۳ مسابقه در بخش مردان و زنان شده و ۱۳ تیم منتخب به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده اند.

نبیل‌پور با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از ورزش بدنسازی و پرورش اندام، ادامه داد: آذربایجان شرقی ۵۲ هیات ورزشی دارد که بیشترین باشگاه‌ها مربوط به حوزه بدنسازی و پرورش اندام است.

وی گفت: تعداد ورزشکاران فعال در حوزه بدنسازی و پرورش اندام استان حدود ۲۵ هزار نفر است که از این تعداد برای بیش از سه هزار و ۶۰۰ ورزشکار بیمه‌ثبت شده است حدود نیمی از این ورزشکاران مرد و بقیه زن هستند.

نبیل‌پور با اشاره به مشکل ویزای «بهروز تابانی» ورزشکار بدنساز و پرورش اندام استان برای حضور در مسابقات مستر المپیا، گفت: این هیات ویزای این ورزشکار را به فدراسیون ارسال کرده‌ و فدراسیون نیز آن را به وزارت ورزش و جوانان و امور خارجه فرستاده‌ است، تا مشکل ویزای وی حل شود ولی هنوز این مشکل وجود دارد.

۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برای اعزام ورزشکاران به مسابقات هزینه شد

صابر هوشیار دبیر هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی نیز در خصوص مشکلات مالی و موضوع حمایت از ورزشکاران برای اعزام به مسابقات بین‌المللی گفت:تاکنون این هیات ریالی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده‌ است اما در ۶ ماه گذشته ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال برای اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف و حمایت از آنها هزینه کرده‌ است و این روند ادامه دارد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.