دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی سهند به ۵۰۰ نفر افزایش می یابد

رئیس دانشگاه صنعتی سهند گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی سهند به بیش از ۵۰۰ دانشجو افزایش می یابد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، «اسماعیل فاتحی فر» در حاشیه یازدهمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی و با حضور در غرفه ایرنا اظهار کرد: اکنون تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه سهند ۷۰ نفر است و با مجوز وزات علوم برای پذیرش ۴۱۷ نفر دانشجوی خارجی دیگر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای نخستین بار تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه به بیش از ۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند همچنین گفت: طبق اعلام وزارت علوم برای نخستین بار در سطح کشور پردیس علم و فناوری در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد خواهد شد.

فاتحی فر افزود: ابعاد این پردیس ۱۱۰ هکتار خواهد بود و رایزنی‌هایی که با پارک علم و فناوری و شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی انجام شده نقشه های آن تهیه شده و پس از اتمام طرح‌های عملیاتی زمین به شرکت‌های دانش بنیان واگذار خواهد شد.

وی هدف اول از ایجاد این پردیس علم و فناوری را کارورزی دانشجویان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و فعالیت آنان دانست و هدف دوم را اشتغال همشهریان ساکن در سهند اعلام کرد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.