دبیر اجرائی خانه کارگر و عضو شورای اجرائی حزب اسلامی کار آذربایجان شرقی در نشست تشکل ها و احزاب سیاسی استان تاکید کرد؛

امضای منشور حقوق کارگران و بازنشستگان شرط جامعه کارگری برای رای به کاندیداهای مجلس

کریم صادقزاده تبریزی: نمایندگانی که به افزایش سن بازنشستگی رای داده و توان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی را پایمال کردند از نظر ما مردود هستند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس سیاسی: در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، نشست مسئولان احزاب و تشکل های قانونی با عنوان “ایفای نقش احزاب برای مشارکت در انتخابات” در سالن کنفرانس صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد.
در این میزگرد دبیر اجرائی خانه کارگر و عضو شورای اجرائی حزب اسلامی کار آذربایجان شرقی با اشاره به هشدارهای رهبر انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات سالم گفت: باید همه به چهار راهبرد اصلی در انتخابات پیشرو که همانا سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت می باشد توجه نموده و به وظایف خود در جهت آینده نگری به درستی عمل کنیم.
کریم صادقزاده تبریزی افزود: احزاب باید باور کنند که نظام جمهوری اسلامی، احزاب و نقش آنان را قبول دارد و بازگشت به فرهنگ و کار حزبی، قطعاً راه برون رفت از این فضای سرد انتخابات با کار حزبی و توجه به احزاب میسر می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در ایران نقش احزاب کمرنگ شده است اضافه کرد: ۲۳۷ حزب مهم در سطح کشور داریم که استعدادهای بالقوه ای را تشکیل می دهند ولی فقط در زمان انتخابات این احزاب را به یاد می آوریم در حالی که باید در تمام دوران کاری از وجود و کارکرد آنها استفاده شده و احزاب توان خود را در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نشان دهند.
صادقزاده تبریزی با اشاره به تجارب فعالیت های حزبی در برخی از کشورها اظهار داشت: در بعضی از کشورها همانند تورکیه و انگلستان مردم به کاندیداهای احزاب رای می دهند و احزاب جوابگو هستند لذا ما نیز باید زمینه را برای چنین عرصه ای به طور گسترده فراهم کنیم زیرا قطعاً اگر امورات بر مدار حزبی بچرخد کشور آسیب نمی بیند به طوری که در حال حاضر کسانی که در دولت و مجلس کار را تحویل گرفته اند از پشتوانه حزبی برخوردار نیستند تا پاسخگو باشند و قطعاً مشکلاتی در جامعه به وجود می آید.

وی، فعالیت های حزب اسلامی کار و خانه کارگر را یادآور شد و تاکید کرد: حزب اسلامی کار به عنوان یک حزب سیاسی و خانه کارگر نیز به عنوان یک تشکل، اهداف خود را مترقی تر در تمام زمینه ها ارزیابی کرده و به اصطلاح دست خود را برای عضوگیری باز گذاشته است که این موضوع یک نکته قوت برای این حزب و تشکل است به طوری که همه اقشار مردم می توانند در آن عضو و فعالیت داشته باشند.
این فعال حوزه کارگری در آذربایجان شرقی، دیدار اخیر چهره های سیاسی با ریاست جمهوری را یک نقطه امید شروع برای توسعه سیاسی در کشور خواند و افزود: با فعالیت احزاب معتقد به قانون اساسی و ولایت فقیه راه برای توسعه همه جانبه کشور فراهم می شود که قطعاً در این عرصه، حزب اسلامی کار و خانه کارگر با کارنامه موفق و پشتوانه ای از نیروی موثر خواهد توانست نقش موثری در جهت مشارکت در انتخابات را ایفا کنند.
عضو شورای اجرائی حزب اسلامی کار استان آذربایجان شرقی با یادآوری فضای سرد سیاسی عمومی حاکم در کشور گفت: با این وجود می توان با نشست های تخصصی وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور، استان و کلان شهر تبریز را بیان کرد و در مورد شیوه هایی که می توان مشارکت را افزایش داد بررسی های مناسبی انجام داد.
صادقزاده تبریزی خاطرنشان کرد: نباید کتمان کنیم که از لحاظ سیاسی و فرهنگی، در سطح جامعه نارضایتی وجود ندارد که این نارضایتی هم باعث می شود که مردم رغبت چندانی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.
وی یادآور شد: در عرصه مباحث اقتصادی، قضیه تورم فشار زیادی بر مردم وارد کرده که لازم است این روند اصلاح شده و در این راستا حقوق ها به نوعی تنظیم شوند که مردم بتوانند زندگی راحت و مناسبی داشته باشند و مایحتاج در اختیارشان قرار گیرد و از این حالت فعلی که برای سفره ها اتفاق افتاده و خالی شده خارج شود.
دبیر اجرائی خانه کارگر آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر حضور در انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ بیان کرد: نمایندگانی که به افزایش سن بازنشستگی رای داده اند از نظر ما مردود است، نماینده ای که توان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی را پایمال کرده و بودجه ای لحاظ نکرده با آن نماینده ای که در بودجه سال ۱۴۰۳، ریالی برای کارگران و بازنشستگان و بدهی های انباشته دولت، بودجه ای آنچنان که باعث رونق اقتصادی و حل و فصل و مشکلات تامین اجتماعی گردد نکرده است قطعاً از حمایت کارگران و بازنشستگان برخوردار نخواهد بود اما جامعه کارگری و بازنشستگی به خاطر منافع صنفی و تحقق فرمایشات رهبری پای صندوق های رای خواهند رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.