کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به نواحی و مناطق آذربایجان شرقی ارسال شد؛

آینده درخشان آذربایجان شرقی در سایه تقویت فنی هنرستان هاست

۴۱ درصد از دانش آموزان پایه دهم آذربایجان شرقی در هنرستان ها تحصیل می کنند

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: طی یک مراسم ویژه، کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به نواحی و مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی منتقل گردید.
در این آیین که فرماندار تبریز، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی حضور داشتند، تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به مناطق مختلف این استان ارسال شد.

◾️تربیت دانش آموزان فنی در کاهش مشکلات اشتغال استان موثر هستند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی جزئیات ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به نواحی و مناطق استان را تشریح کرد و گفت: در مرداد ماه ۱۴۰۲، بزرگترین کاروان تجهیزات فضاهای آموزشی پس از انقلاب در سطح آذربایجان شرقی با ۱۵۶ کامیون و تریلی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به نواحی و مناطق استان ارسال گردید.
فرهاد فرهودی افزود: در راستای تکمیل کاروان قبل و با نگاهی دیگر و تخصصی تر، در راستای افزایش توان فنی فضاهای آموزشی و هنرستان های استان، کاروانی شامل ۳۱ کامیون و نیسان وانت با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، به هنرستان های آذربایجان شرقی ارسال می شود.
وی با بیان این که در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بر این باوریم که تقویت فنی و تخصصی هنرستان های کشور و استان، نقطه عطفی برای ترسیم آینده ای درخشان برای کشور و استان است اظهار کرد: تربیت دانش آموزانی شکوفا و با فرهنگ و توانمند از لحاظ فنی، می تواند در کاهش مشکلات اشتغال و آینده اقتصادی کشور بسیار موثر واقع شود.
فرهودی ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل آموزش و پرورش استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا تاکید کرد: طی تفاهم نامه ای مابین ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، این عزیزات در تابستان در بحث شاداب سازی مدارس و بهسازی آنان، یاری گر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بوده اند که با کمک آنها شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه شاداب سازی مدارس استان هستیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در پایان بیان کرد: امیدواریم تا با ارسال این تجهیزات و ادامه این روند، شاهد کاهش مشکلات تجهیزاتی اداره کل آموزش و پرورش استان و هنرستان ها باشیم که همه این اقدامات در سایه ی تلاش های همکارانم در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان موثر خواهد بود چرا که این سنگر سازان بی سنگر، به صورت شبانه روزی و گمنام در عرصه مدرسه سازی تلاش می کنند.

◾️توجه به جذب خیرین باید به مهمترین اولویت تبدیل شود

فرماندار تبریز ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در آذربایجان شرقی در بحث عدالت آموزشی و توزیع امکانات، خدمات موثری از سوی اداره کل نوسازی و تجهیزات مدارس صورت می گیرد که از این عزیزان قدردانی می نماییم.
یونس فاتح افزود: امروزه باید توجه به جذب خیرین از جمله مهمترین اولویت ها باشد و در این راستا تمام تمرکز و توجه ما در حوزه دانش آموزان و آموزش و پرورش است چرا که آموزش و پرورش آغازگر توسعه در کشور است و لذا اگر همت داتشه باشیم، در بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش می توانیم تا موفق شویم.

◾️گروه های جهادی در کنار دستگاه ها و ارگان های دولتی، همواره در تلاش هستند

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: خدمات رسانی به مناطق محورم از جمله مباحث دارای اهمیت در سطح کشور و آذربایجان شرقی است.
سرهنگ حسینی افزود: امروزه گروه های جهادی در کنار دستگاه ها و ارگان های دولتی، همواره در تلاش هستند تا آینده سازان جمهوری اسلامی ایران در محیطی ایمن و زیبا تحصیل نمایند.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت های اداره کل تجهیزات و نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در سطح استان شاهد پیشرفت دانش آموزان در حوزه های علمی، قرهنگی و… باشیم.

◾️۴۱ درصد از دانش آموزان پایه دهم آذربایجان شرقی در هنرستان ها تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در پایان این برنامه ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت بخشی به آموزش و پرورش یک وظیفه همگانی و اجتماعی است و همه ما وظیفه داریم تا در راستای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی گام برداریم.
مسعود سعادتی با اشاره به اهمیت تجهیز هنرستان ها افزود: ۴۱ درصد از دانش آموزان پایه دهم در هنرستان های سطح استان تحصیل می کنند که از لحاظ تامین آینده شغلی، اهمیت به هنرستان ها باید از جمله مهمترین عوامل باشد.
وی در خاتمه بیان کرد: هدف ما غنی سازی هنرستان های سطح آذربایجان شرقی برای افزایش رغبت دانش آموزان نسبت به رشته های هنرستانی است ولی اعتبارات دولتی کفاف این موضوع نیستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.