فرافکنی نتانیاهو در برابر حقایق و مجادله جهانی علیه صهیونیست ها

عصرآزادی آنلاین/ دکتر قدیر گلکاریان، مدرس روابط بین الملل Near East University

طبیعتاً مدت طولانی است که شما خوانندگان گرامی نیز به مانند جهانیان شاهد جنایات هولناک و نسل کشی رژیم صهیونیستی هستید. یهودیان صهیونیست و متعصبی که به هیچ قاعده و قانون و ارزش اجتماعی و هنجارهای اخلاقی پایبند نیستند، روز به روز بر دایره جنایات و ظلم خود افزوده و به ناچار به درجه ای از شناعت طبع رسیده‌اند که مردم عادی متوجه قضایا شده است. علی رغم این که جهان غرب در کنترل دنیای رسانه‌ای اسیر است و بسیاری از حقایق وارونه جلوه داده می‌شود، لیکن انسان های وارسته حقایق را به درستی می‌دانند و اگر امروز در نقاط مختلف جهان از ایالات متحده گرفته تا ژاپن، از نیوزلند و هندوستان گرفته تا قاره اروپای جوان و سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان صداهای اعتراض به ظلم و جنایت یهودیان صهیونیست شنیده می‌شود، نشان از بیداری وجدان جوامع انسانی در سطح جهانی است.

بدون شک، برخی از اعتراضات دانشجویی به وقوع پیوسته در سراسر ایالات متحده و یا کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان پوششی برای برانگیختن نفرت از هر یهودی، صرف نظر از دیدگاه آنها در مورد آنچه در غزه رخ می دهد، استفاده می‌شود. اما توصیف این تظاهرات با یهودی ستیزی نازی‌ها، همان طور که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل انجام داده است، بسیار مضحک می نماید. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که دنیا هنوز در سایه افکار نژادپرستی نازی قرار دارد و اعتراضات دانشجویی و مردم در همه جای جهان حاصل یهودی ستیزی است. جالب این است که جنایت کاری همچون نتانیاهو چنان غرق در خون های ریخته شده است که هر تقلا و توضیحاتش بیش از پیش او را در گرداب خونی که از کشته شدگان معصوم فلسطینی شکل داده، غرق خواهد کرد و ادعاهای اینچنینی وی نشان از درماندگی و بی‌منطقی او دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا علیه حملات کشورش به غزه را محکوم کرده و گفته است که این تظاهرات “یادآور آنچه در دانشگاه های آلمان در دهه 1930 رخ داد” می‌باشد. او معترضان را با گروه‌های دانشجویی نازی مقایسه می‌کند که دانشجویان و اساتید یهودی را مورد ضرب و شتم قرار می‌داده‌اند.

این مقایسه از بیخ دارای تناقض است. زیرا وحشت نازیسم با نادیده گرفتن میزان خشونتی که دانشجویان نازی برای هر فرد یهودی اعمال می‌کردند، متفاوت است. در کشتن مردم مظلوم و بی دفاع غزه روح فلسطینی ستیزی را شاهد هستیم که از سوی نژادپرستان متعصب یهودی در قالب صهیونیست ها نماد عینی یافته است. از این رو قبل از اینکه به برگزاری و یا تحصن ها و اعتراضات دانشجویی اعتراض کرده و آن را شبیه به نازی ها بداند، باید به خود بگوید که جنایات را ارتش صهیونیستی تحت فرمانش مرتکب می‌شود. به خود بگوید که چون قطع‌نامه‌های سازمان ملل، شورای امنیت، تصمیمات رهبران اروپایی، قطع‌ نامه‌ها و یا میانجیگپری های کشورهای عربی- مسلمان برای برقراری آتش بس را نادیده گرفته است، دنیا در برابرش فریاد می‌کشد. قصاب یهودی وقاحت خود را به درجه‌ای رسانده که پیشنهادات و نظرات اربابش، جو بایدن را هم هیچ حساب می‌کند.

نتانیاهو به درجه‌ای از رذالت اخلاقی رسیده است که هدف آشکار نژادپرستانه‌اش را اکنون با برنامه‌ریزی در حمله به رفح عیان کرده است. در حالی که بیش از 1.5 میلیون نفر فلسطینی بی پناه در منطقه رفح حضور دارند، حمله به آن منطقه و مردم بی دفاع معنایی به جز قتل عام و نسل کشی ندارد. از این رو جو بایدن از روی ناچاری اعلام می کند که ارسال تسلیحات به اسرائیل را قطع می‌کند. دانشجویان دانشگاه ها و حتی دبیرستان ها در کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که رهبران کشورهایشان در برابر رژیم صهیونیستی به دلایلی ضعف از خود نشان داده و محافظه‌کارانه برخورد می‌نمایند. از این رو برای اینکه فریاد حق‌طلبی و وجدان بیدار ملت خودشان را آشکار سازند، با تحمل تمامی فشارهای پلیس، حملات آنها با بولدوزر و آب پخش کن آتش نشانی و باتوم و گازهای اشک آور، به هیچ وجه حاضر به ترک محل تحصن خود نیستند.

از قدیم گفته‌اند که چوب خدا صدا ندارد! رژیم صهیونیستی در طول سالیان گذشته در سایه ایجاد رعب و وحشت و خود فروختگی برخی از رهبران کشورهای مسلمان و عربی و حمایت بی‌چون و چرای ایالات متحده و بریتانیا و به تبع آن برخی از کشورهای اروپایی به قدری برخلاف اصول اخلاقی و رفتار انسانی گام برداشته و صدها هزار انسان را بیش از نیم قرن به قتل رسانده و در برابر آن هیچ تاوانی هم نداده، سرانجام با دست خود به عمق چاهی افتاده که با دست خویش کنده بوده است. به هیچ عنوان در کنج خیال صهیونیست ها هم نمی‌گنجید که روزی خواهد رسید که اتباع کشورهای قابل اعتمادش همه ضد صهیونیست خواهند شد. تاوانی را پس خواهد داد که اگر جنگ اعراب رخ می‌داد تا بدین وضع به بدبختی و سرشکستگی نمی‌افتاد. به خاطر همین در ورای افسانه خودساخته هولوکاست و پس از نزول قدرت نازی‌ها تا به امروز مظلوم نمایی کرده و هر کار و رفتار غیر اخلاقی، غیر انسانی، غیر دیپلماتیک را مرتکب شده است. ولی حالا زمان آن رسیده که در برابر همه اینها پاسخ دهد. طبیعتاً دنیای امروز با روندی که پیش گرفته و در اثر همین واکنش های موجود در سطح جهانی حتی مهاجران یهودی به سرزمین های اشغالی پا به فرار می‌گذارند. این یعنی نابودی مطلق صهیونیست ها! به همین خاطر نتانیاهو به جای اینکه بگوید مردم آمریکا و سایر کشورها خواستار دنیایی بدون صهیونیست ها هستند، با علم شنگه راه انداختن و مظلوم نمایی مدعی است که دنیا به سمت جهانی بدون یهودیان می‌رود. همه می دانند و خود نیز می داند که دنیا با یهودیان با وجدان، منصف و حق طلب مشکلی ندارد. بلکه با صهیونیسم و اندیشه نژاد پرستی یهود سر مجادله دارد. حتی در داخل سرزمین های اشغالی شاهدیم که مردم در برابر ساختمان نخست وزیری اسرائیل تجمع کرده و خواستار پایان داده شدن جنگ با حماس هستند.

واکنش های امروزین مردم جهان در برابر رژیم صهیونیستی خیلی متفاوت‌تر از یهودی ستیزی نازی ها در دهه 1930 می‌باشد. فریاد علیه اسرائیل نه به معنای یهودی ستیزی که با هدف سرکوب کردن و متهم ساختن سردمداران جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی هستند. یقین داشته باشیم که رژیم صهیونیستی چنان وقیح است که حتی می تواند دست به حملات ساختگی علیه اماکن، رستوران ها، هتل ها و مجامع یهودی بزند تا مظلوم نمایی کند. شابد به زعم اینکه از فشار موجود در سطح جهانی بکاهد.

صفحات تاریخ ثابت می کنند که در دهه 1930 روزنامه‌ای به شدت ضد یهود در اتریش و سپس آلمان تحت عنوان سربازان بارانی سیاه پوش”Der Stürmer”  منتشر می شد که در صفحات آن نفرت درونی علیه یهودیان مشخص بود. بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و روشن شدن برخی از حقایق، معلوم گردید که ستون نویسان این روزنامه ضد یهودی از خود یهودیان بودند که بدین ترتیب بتوانند جامعه یهودی را به روح ملی گرایی و نژادپرستی سوق داده و در اطراف دنیا گرد هم بیاورند. اگر در آینده روزنامه، نشریات، مجلات، رادیوها و سایر رسانه های تند و تیزی را دیدیم نباید شگفت زده شویم.

بدون شک برخی از یهودی ستیزان از اعتراضات دانشجویی امروز به عنوان پوششی برای برانگیختن نفرت از هر یهودی، صرف نظر از دیدگاه اشان در مورد آنچه در غزه می گذرد، استفاده کرده اند. اما اینکه اعتراضات به طور کلی قابل مقایسه با یهودی ستیزی نازی ها باشد، بسیار عجیب است.

نتانیاهو در صف طویل مدافعان اسرائیل ایستاده است که می‌خواهند منتقدان را ضد یهود معرفی کنند. اکنون، مجلس نمایندگان ایالات متحده – شاید ناخواسته – از محو کردن تمایز اساسی بین یهودستیزی و مخالفت با اسرائیل حمایت کرده است. مجلس با 320 رای موافق در برابر 91 رای موافق قطع نامه‌ای را تصویب کرد که ترکیبی از محکومیت یهودی ستیزی با این شرط است که وزارت آموزش ایالات متحده باید از تعریف یهودی ستیزی که توسط اتحاد بین المللی یادآوری هولوکاست ارائه شده است استفاده کند. دلایل سرکوب معترضان به اعمال اسرائیل هم به خاطر همین تصمیم گیری ها است.

مخلص کلام اینکه باید همه بدانند که مفهوم و تعریف ساده و غیر قابل اغراق واژه یهودی‌ستیزی وجود ندارد؛ بلکه برداشت خاص از یهودیان است که تصور می کنند نفرت از یهودیان در سراسر جهان وجود دارد! حال باید از این قماش افراد پرسید که چرا تا بدان درجه رسیده اید که جهانیان با شما سر ستیز دارند؟ آنچه مشخص است باز صفحات تاریخ بیان می کند. در سال 1896، زمانی که تئودور هرتزل مانیفست “دولت یهود” را منتشر کرد، جزوه ای گسترده به عنوان متن بنیان گذار صهیونیسم در نظر گرفت و مدعی شد که یهودیان بسیار کمی در اسرائیل کنونی زندگی می کنند ولی همه در عید فصح سالیانه آرزوی حضور در اورشلیم را در سال جدید دارند. این را باید به صورت آیین نگه داشت!” بنابراین جنبش اولیه صهیونیسم شعار «سرزمین بدون مردم برای مردم بدون سرزمین» رواج یافت و اکنون شالوده همان تفکر منحوس را شاهد هستیم.

نکته آخر اینکه انتقاد شدید علیه هر کشوری که جمعیت غیرنظامی را در معرض بمباران گسترده‌ای که اسرائیل علیه غزه به راه انداخته باشد، وارد است. حتی اگر رژیم صهیونیستی مدعی است که عملیات اش در پاسخ به اقدام حماس در 7 اکتبر 2023 می باشد. اما این توجیه درستی نبوده و دنیا حقایق را می بیند و تحلیل می‌کند و به همین دلیل است که اعتراضات کنونی به عنوان یک تفکر کلی را نمی توان ضد یهود نامید؛ بلکه ضد صهیونیست است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.