توسط علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی در تئاتر شهر تبریز بر روی صحنه می رود؛

“ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اوره‌ک” و دیگر هیچ!

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: “ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اوره‌ک” که می توان آن را به “برهنه، عریان، یک قلب در مُشت” ترجمه کرد نمایشنامه جالبی به کارگردانی مشترک علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی است که طی روزهای آینده در پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش به نویسندگی علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی مشترک علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی با ترجمه مهدی ولیزاده به زبان تورکی در پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌ رود.
این نمایش بر اساس یک رویداد واقعی که با بازی ابراهیم عباسعلی‌زاده و آهنگسازی مسعود محمدیان به روی صحنه خواهد رفت داستان زندگی مَرد تورک مهاجری است که در کشور آلمان زندگی می‌کند و خانه‌ اش توسط نئو فاشیست‌ها به آتش کشیده شده است.
گروه تئاتر “آینا” پیش از این آثار موفقی همچون “باغ آلبالو”، “ترانه های تلخ تارا”، “کلفت‌ها”، “طربنامه مرد دست‌فروش”، “اتابک پارکینین تراژئدیسی” و “دیوها زنده اند” را روی صحنه برده است.
زبان تورکی نمایش، سرگذشت تراژیک خانواده تورک، متن پر از کشش کوشک جلالی و سابقه ارتباط گیری “علی فتوحی” در آثارش با مخاطبان از جمله دلایلی هستند که نمایش پر مخاطبی را به هنردوستان تبریزی نوید می‌ دهند.
بر اساس خانه تئاتر شهر تبریز مهدی خالقی، آناهید تبدیلی، علی فکری، رامین بوستانی، مهیار علیزاده، سعید نوروز بخت، اسماعیل پیر پناهی، ساناز نظری، علی سلیمانی، علی صفایی، میثم عبادی، هستی نسودی و وحیده نویدی دیگر عوامل اجرای این نمایش را تشکیل می دهند.
شایان ذکر است نمایش تورکی “ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اوره‌ک” به کارگردانی مشترک علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی به زودی در پلاتو استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز، واقع در میدان دانشسرا به روی صحنه خواهد رفت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.