این دو سناتور راه نیافته به پارلمان را به تهران ببرید

فرهنگی و تاج الدینی با ممزوج و تلفیق تجارب خود در سطوح ملی برای آذربایجان کارکنند

عصرآزادی آنلاین/ محمد فرج‌پور باسمنجی – عضو خانه توسعه آذربایجان

فرهنگی پس از ۲۰ سال و تاج الدینی پس از ۳ دوره در پارلمان نشستن از نمایندگی مردم تبریز جدا می شوند و از این پس به عنوان سناتور و نمایندگان پیشکسوت ادواری مجلس به حساب می آیند و این دو نماینده سابق اصولگرا و منتسب به طیف های رئیسی و احمدی نژادی از این پس بهتر می توانند با فراغ بال بیشتر و ممزوج و تلفیق تجارب اکتسابی در قوه مقننه و مجریه، به دور از هیجانات و فشارهای نمایندگی با شناختی که از بدنه قوای ۳ گانه دارند و با مشکلات دیار خود بیشتر آشنا هستند و همچنین تعاملاتی که در سطوح ملی و محلی داشته اند به عنوان خادمانی در کسوت های جدید انجام وظیفه کنند. این ها داشته های سیاسی و مردمی تبریز ما هستند و باید باز هم احترام ببینند و در صدر نشینند و خود را برای خدماتی دیگر در پست های اجرایی و مشاوره ای بیش از گذشته که برای تبریز مثمر ثمر باشند، آماده کنند و به نظر می رسد حداقل بخشی از قصورهای احتمالی گذشته خود را جبران نمایند که احیاناً امروز افسوس فرصت های از دست رفته، گذشته را می کنند.
البته عملکرد این ها قابل نقد و بررسی است ولی همشهریان عزیز بهتر می دانند وقتی منافع تبریز پیش می‌آید باید از همه طیف ها و جناح ها و جریان های همسو و غیرهمسو و افراد بانفوذ خودی در هر پستی چه ملی و چه محلی برای التیام بخشی به بخشی از عقب ماندگی های گذشته بهره بگیریم. وقتی پای توسعه تبریز این کهن شهر دُردانه ملت ایران و خطه آذربایجان پیش بیاید همه باید متحد و یکدل و یکصدا به میدان بیاییم. همه اعتراف می کنند که خطه ما و شهر تاریخ ساز تبریز ما در حدو قواره خود توسعه نیافته و زیرساخت آن نیاز به بازسازی و باز طراحی و باز آفرینی بیشتری دارد.
در اکثر شاخص های توسعه به استناد آمار مراجع رسمی و تصمیم گیر و تصمیم ساز وضعیت خوبی نداریم. که در این یادداشت کوتاه صلاح نمی دانم به کوهی از این عقب ماندگی ها اشاره کنم. ولی باید قدر داشته های خود را به ویژه در حوزه نیروی انسانی و سیاسی بدانیم. فرهنگی و تاج الدینی داشته های سیاسی و پارلمانی ما هستند و جدا از وابستگی‌ها سیاسی و جناحی در پیشبرد و رشد و تعالی دیارمان، باید از این دو نفر نهایت استفاده را بگیریم. قرار نیست هر نماینده ای همیشه مادام العمر در پارلمان باشد.
به زحمات و خدمات این ها در این وانفسای مشکلات عدیده داخلی و خارجی و تحریم و اجحاف و تبعیض و بی نظمی که عملکرد ضعیفی را داشته ایم و داریم ارج نهیم و از همه نیروها ،برای پیشبرد امورمان بایستی بهره گرفته شود و امیدوارم نیروهای سیاسی ما در صحنه های بزرگ به دادمان برسند. در نشست اسفند ماه هیئت دولت، وزرا، معاونین استانداران، مشاوران و کارشناسان ارشد دولت که حدود ۱۰۰ نفر بودند هیج از یک از آنها متولد تبریز نبودند و با مسائل عمیق تبریز و منطقه آشنایی کامل نداشتند ولی حدود ۳۰ درصد آنها از جریان حاکم مشهد بودند که می دانیم این طیف چه کمک های ملی برای توسعه زیربنایی این شهر می کنند…
خلاصه کلام این شکست انتخاباتی برای این دو اصولگرا نباید موجب قهر از مردم دیارمان باشد. البته تکانه های آن باید به مدیرانی که در تراز و اندازه استان مهم آذربایجان شرقی نیستند باید برسد. حوزه انتخابیه تبریز و حومه ۶ نماینده دارد و بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار واجد شرایط می توانستند به پای صندوق ها بروند که در بین کلان شهرها، تبریز در مشارکت‌های سیاسی نقش کمتری در حضور مردم در انتخابات در ادوار گذشته داشته که برخی از عوامل آن نقش آفرینی غیرقابل قبول عده ای از منتخبین گذشته و همچنین تبعیض های ملی بوده است که بحث دامنه داری است.
با این حال دو نماینده جدیدی که از حوزه انتخابی ما جای این دو نفر را گرفتند از تجارب این ها بهره گیرند و خود را بی نیاز از مشاوره از رقبای قبلی نبینند. رقابت ها باید از این پس به رفاقت تبدیل شوند چرا که در توسعه تبریز همه دین داریم و خواست مردم خوب و فهیم آن خدمتگزاری بیشتر منتخبین و نقش آفرینی اثربخش آنها در سطوح تصمیم گیری و چانه زنی برای اخذ اعتبارات ملی و راه انداختن پروژه‌های کثیری است که برخی از آنها چند دهه از شروع ساخت و سازشان، نیمه تمام رها شده و به دلیل عدم تخصیص بودجه زمین گیر شده اند که با همدلی بخشی از این ها باید تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرند و یا طرح های جدیدی که نیاز روز کلان شهرها است پیگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.