رئیس اتاق بازرگانی ایران در رویداد کرمان‌ آیدکس ۲۰۲۴ تاکید کرد؛

برنامه‌ ریزی برای تقویت سرمایه‌ گذاری ماموریت‌ اصلی اتاق ایران است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: رئیس تبریزی الاصل اتاق بازرگانی ایران گفت: برای تحقق توسعه باید سطح تعاملات دولت و بخش خصوصی را افزایش داد که بسترسازی برای این منظور به کمک رویدادها و همایش‌های ملی و بین‌المللی اتفاق می‌ افتد.
“صمد حسن زاده” در مراسم افتتاحیه کرمان آیدکس ۲۰۲۴ افزود: بسترسازی برای افزایش سطح تعاملات بین بخش خصوصی و دولت، پیامد اصلی رویدادهای ملی و بین‌المللی است که در کشور برگزار می‌شوند و در تحقق اهداف توسعه اقتصادی اثرگذارند.
وی، تحقق اهداف توسعه‌ای را در قالب برگزاری رویدادها و همایش‌های اقتصادی و معرفی فرصت‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری کشور، ضروری خواند و اضافه کرد: نتایج این اقدامات در کوتاه‌ مدت مشخص نمی‌شود؛ اما در بلندمدت شاهد بهبودهایی در مسیر توسعه، سرمایه‌گذاری و صادرات خواهیم بود.
حسن زاده با اشاره به همایش‌های ایران اکسپو، مجمع اتاق‌های آسیایی در اصفهان و کرمان آیدکس که همگی در اردیبهشت‌ ماه سال جاری برگزار شد تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین‌ المللی نشان داد که تعامل بخش خصوصی با حاکمیت باید روزبه‌روز افزایش پیدا کند لذا با بررسی تعدادی از کشورها که شرایط همسانی با ایران داشتند را مورد مطالعه قرار داده و متوجه شدیم که همه آنها به دلیل برقراری تعامل سازنده بین دولت و بخش خصوصی به موفقیت رسیدند.
به اعتقاد رئیس اتاق ایران، دولت و بخش خصوصی کشور تا به امروز مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند و تعامل بین آنها یکی از لازمه‌های توسعه است.
حسن‌زاده برای توانمندسازی بخش خصوصی، اصلی‌ ترین نهاد مشور را اتاق ایران معرفی کرد و یادآور شد: برای همین منظور یکی از مأموریت‌ های اتاق ایران، برنامه‌ ریزی برای تقویت سرمایه‌ گذاری در کشور است که در این راستا، همایش‌ هایی همچون کرمان آیدکس را حمایت می‌کنیم.
او در خاتمه درباره ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و نقش کلیدی کرمان در مسیر توسعه اقتصادی خاطرنشان کرد: امروزه شاهد سرمایه‌ گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری کشور عمان در بافت تاریخی کرمان بودیم که تاکنون ۷۰ میلیون دلار ارزآوری به داخل کشور داشته و اقدام قابل‌توجهی است؛ بنابراین برگزاری همایش‌ها در مسیر پررنگ‌تر کردن نقش بخش خصوصی در تکمیل زنجیره‌ های ارزش داخلی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مهم و مؤثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.