آغاز به کار نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با حضور جمعی از هنرمندان، مدیران و اصحاب رسانه در بنیاد ایران‌شناسی آغاز به کار کرد.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ محمدحسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره در ابتدای این مراسم طی سخنانی گفت: بنیاد ایران‌شناسی به‌عنوان مرکز و محوری برای معرفی و شناساندن هرچه بهتر ویژگی‌ها و عظمت و افتخارات و همه خوبی‌ها و زیبایی‌های ایران و ایران‌زمین در سطح ملی و بین‌المللی اقدام می‌کند تا این جشنواره در راستای وحدت ملی و انسجام اقوام بزرگ و کهن ایرانی برپا شود.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی اظهار داشت: امیدواریم جشنواره ملی اقوام ایرانی آغازی باشد برای هنرمندان به خصوص جوانان که بتوانند با به نمایش گذاشتن عظمت‌های ایران‌زمین و زیبایی‌ها و افتخارات بزرگ ادوار تاریخ ایران، نقش بزرگ اقوام عظیم ایرانی در این عظمت‌ها را به نمایش بگذارند.

رجبی دوانی با اشاره به این که ایران دارای قدیم‌ترین و عظیم‌ترین تمدن بشری است، تصریح کرد: امیدوارم جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی آغازی برای به تصویر کشیدن این عظمت‌ها نه‌تنها در ایران، بلکه سراسر جهان باشد.

مهدی حیدری، مدیر جشنواره و قائم‌مقام شورای سیاست‌گذاری جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نیز گفت: این یک قدم بزرگ در سینمای کشور است؛ یک رویداد جدید در سینمای کشور که به شکل تخصصی برای سینمای اقوام عزیز کشور در حال شکل‌گیری است.

او گفت: این جشنواره متعلق به همه اقوام ایران است و دوست داریم هنرمندان و فیلمسازان حرفه‌ای و آماتور به آن اعتماد کنند، همان‌طور که اعتماد کردند و بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر جشنواره همچنین با بیان این که این جشنواره قرار است به تقویم سینمایی کشور اضافه شود، افزود: جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی قرار است آغازی باشد برای این‌که نشان دهد سینمای ما فقط سینمای تهران و پایتخت نیست، بلکه سینمایی برای ایران ما و برای تمام اقوام عزیز کشورمان است، جشنواره‌ای است که دوست دارد تمام هنرمندان عزیز کشور را نشان دهد و در عرصه حرفه‌ای سینما، آن‌ها را وارد بازار کار کند.

لازم به ذکر است جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی در بخش‌های رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند، نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره‌ زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

جشنواره فیلم اقوام ایرانی تا روز دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ماه در پردیس باغ کتاب برگزار می شود.

افتتاحیه اولین روز فیلم ها ی جشنواره با نمایش فیلم داستانی کاژه به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی سعید زاده به همراه عوامل فیلم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.