29 اردیبهشت سالروز تاریخ سازی آذربایجان شرقی در کوه نوردی ایران

رئیس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی گفت: عظیم قیچی ساز نماد باور، غیرت و توانمندی برای نسل های بعد است.
عصرآزادی آنلاین؛ عظیم قیچی‌ساز کوه نورد توانمند تبریزی در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق به صعود تنها قله باقی‌مانده از چهارده قله یعنی لوتسه شد و بدین ترتیب بعنوان سی و هفتمین کوهنورد در دنیا به عضویت باشگاه هشت‌هزارمتری‌ها درآمد. در بین کوهنوردان صعودکننده به هشت‌هزارمتری‌ها، تنها ۱۷ نفر در جهان موفق به صعود به همه ۱۴ قلهٔ بالای ۸۰۰۰ متر بدون اکسیژن شده بودند و عظیم قیچی‌ساز توانست نام خود، آذربایجان و ایران را به عنوان هجدهمین کوهنورد در این فهرست به ثبت برساند.
رئیس هیئت کوه نوردی آذربایجان شرقی ضمن تبریک و گرامیداشت این واقعه تاریخی کوه نوردی گفت: بسیار خرسندیم که تلاش های یک ورزشکار توانمند از خطه آذربایجان و در سایه حمایت های اساتید و مجموعه های متولی توانست نام ایران را اینگونه در جهان کوه نوردی پر آوازه کند. عظیم قیچی ساز نماد باور، غیرت و توانمندی برای نسل های بعد است.
میرعلی آقاسیدی اظهار کرد: اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر بام 14 قله دنیا افتخاریست بزرگ توسط عظیم قیچی ساز از آذربایجان شرقی که منجر به عضوریت ایران در باشگاه هشت هزارتایی ها شد وظیفه متولیان امر را بیشتر از پیش حساس تر کرد و می بایست با برنامه ریزی های درست با استفاده از ظرفیت ها و تجربیات وی در جهت پرورش استعدادهای جدید برای افتخار آفرینی های بیشتر برنامه ریزی و تلاش کرد.
گفتنی است عظیم قیچی‌ساز متولد ۱۳۶۰ از تبریز است. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ توانست ۱۳ قله از هشت‌هزارمتری‌ها را صعود کند که صعود به لوتسه چهاردهمین و آخرین قله هشت هزار متری ها بود. وی دو بار و در سال‌های ۸۴ و در سال ۹۵ به اورست صعود کرده است و تنها هیمالیانورد ایرانی است که توانسته است بدون استفاده از اکسیژن و شرپا (باربر ارتفاع) به همه چهارده قله هشت هزار متری صعود کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.