دبیر بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در گفتگو با "عصرآزادی" اعلام کرد؛

آذربایجان شرقی مهد خیرین مدرسه ساز است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: همزمان با سراسر کشور بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با شعار “خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی” سوم خرداد ماه در مجتمع فرهنگی و رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار می شود.
معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در گفتگو با “عصرآزادی” به تاریخچه تاسیس جامعه خیرین مدرسه ساز کرد و افزود: این نهاد غیردولتی و مردم نهاد در سال ۱۳۷۷ تشکیل شده و از همان سال هم در راستای حفظ و ارتقای جذب مشارکت و همچنین تکریم و جذب خیرین هر ساله جشنواره خیرین مدرسه ساز برگزار می شود و امسال شاهد بیست و ششمین دوره این جشنواره خواهیم بود.
“مجید دستوری” ادامه داد: در کنار این جشنواره کارگروه های تخصصی تشکیل شده و تمام وظایف این ۱۰ کارگروه تفکیک و مشخص شده که کارگروه نمایشگاه، آمار، دبیرخانه، فرهنگی، بانوان خیر و خانواده های خیرین، پشتیبانی تعدادی از کارگروه های فعال در این جشنواره هستند.
دبیر بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ستاد استانی جشنواره از ۱۷ عضو تشکیل شده که استاندار ریاست ستاد را بر عهده دارد اضافه کرد: شیوه نامه برگزاری جشنواره به تمام استان ها ابلاغ شده پروژه هایی که نیمه تمام مانده به اتمام رسیده که با این رویکرد جذب مسئولیت های اجتماعی رویکرد اصلی ماست.
وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: گسترش و ترویج فرهنگ مشارکت های مردمی در عرصه مدرسه سازی، تکریم و نکوداشت خیرین مدرسه ساز، شناسایی، جذب و هدایت خیرین جدید و شناسایی ظرفیت های جدید عرصه مدرسه سازی از جمله اهداف مهم این جشنواره است.
معاون مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی آذربایجان شرقی از تجلیل از ۱۲ خیر برگزیده سال استان همزمان با برگزاری این جشنواره سخن به میان آورد و تاکید کرد: در حال حاضر یکهزار خیر مدرسه ساز در سطح استان وجود دارد که تعداد ۲۵۰ نفر از این خیرین، فعال هستند که همه این خیرین به جشنواره دعوت شده اند.
دستوری از اجرای طرح سفیران مدرسه سازی از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: سعی شده در این طرح از ظرفیت های چهره های شاخص جامعه در عرصه های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری برای ترغیب و تشویق مردم به امر مدرسه سازی بهره گرفته شود و در روز جشنواره سه نفر از این افراد معرفی خواهند شد.
وی، برگزاری نمایشگاه دست سازهای دانش آموزی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه همزمان با جشنواره در تالار پتروشیمی تبریز برپا خواهد شد و دست سازهای دانش آموزان هنرستانی که در مدارس خیرساز تحصیل می کنند نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.
دبیر بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه نخست در جذب خیرین مدرسه ساز را داشته است اظهار کرد: آذربایجان شرقی مهد خیرین است و اداره کل نوسازی استان برای دومین سال متوالی است که موفق به کسب این رتبه شده است.
دستوری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان هم در حوزه مدرسه یاری جذب شده بود که رقم چشمگیری است و امیدواریم تا جشنواره امسال را باشکوه تر از سالهای دیگر برگزار کنیم.
وی از تعهد ۹۲۳ میلیارد تومانی خیرین در جشنواره بیست و پنجم خبر داد و افزود: طبق پیش بینی ها میزان تعهد خیرین در جشنواره امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت.
شایان ذکر است به گفته دبیر بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه کریم آذربایجان به افتخار جایگاه معنوی کریم مردانی آذری به عنوان پدر مدرسه ساز آذربایجان در صبح روز جشنواره بیست و ششم، از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.