رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی تبریز در گفتگو با "عصرآزادی" از حل مشکل پزشکان جوان شاغل در درمانگاهها خبر داد؛

کلینیک های خصوصی ملزم به انعقاد قرارداد با پزشکان شدند

عصرآزادی/ شهرام صادق زاده: رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی تبریز گفت: با توجه به درخواست جمعی از پزشکان جوان شاغل در درمانگاه‌های بخش خصوصی تبریز مبنی بر پایین بودن حق الزحمه دریافتی، تلاش های این انجمن به نتیجه رسید.

“فریدون اشرفیان” در گفتگو با عصرآزادی افزود: در این خصوص جلسات متعددی با هماهنگی و محوریت نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی تبریز به همراه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشکیل گردید که در این جلسات، نمایندگان درمانگاه‌های بخش خصوصی و پزشکان عمومی شاغل در این مراکز درمانی نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در این جلسات مشکلات صاحبان کلینیک‌های خصوصی تبریز مبنی بر پایین بودن غیرمتعارف تعرفه‌ها و بالا بودن هزینه‌های معمول از جمله حقوق پرسنل و نگهداری ساختمان و عدم پرداخت به موقع فرانشیز بیمه‌ها بابت ویزیت بررسی گردید.

اشرفیان ادامه داد: از طرف دیگر پزشکان جوان شاغل در درمانگاه‌های خصوصی مشکلات متعددی از جمله عدم امنیت شغلی به دلیل نداشتن قرارداد کاری و نیز حقوق بسیار پایین در اکثر مراکز را به عنوان دغدغه‌های اصلی خود بیان کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های میدانی، مشخص گردید گاهی اوقات حقوق دریافتی یک پزشک عمومی در ۶ ساعت کاری حتی کفاف ایاب و ذهاب و تغذیه یک نفر را نیز نمی‌ کند تاکید کرد: در نهایت، با عنایت ریاست محترم نظام پزشکی تبریز و معاونت درمان و نیز در راستای مفاد ۲۹ و ۳۰ منشور حقوق جامعه پزشکی مبنی بر داشتن قرارداد همکاری پزشکان با مراکز درمانی و نیز داشتن حق درآمد کافی و منصفانه پزشکان، قرارداد همکاری پزشکان با درمانگاه‌های خصوصی در ۱۰ ماده بر اساس مصوبه شورای عالی نظام پزشکی تنظیم شده و به درمانگاه‌های خصوصی ابلاغ گردید.

اشرفیان خاطرنشان کرد: بر اساس این ابلاغیه، مِنبعد کلیه درمانگاه‌های خصوصی در زمان جذب پزشک ملزم به انعقاد قرارداد همکاری با هماهنگی و نظارت سازمان نظام پزشکی و انجمن پزشکان عمومی تبریز خواهند بود.

رئیس هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی تبریز در پایان اظهارات خود ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل مفاد قرارداد همکاری، یکی از دغدغه‌های پزشکان عمومی جوان به عنوان خط اول بهداشت و درمان در ارائه خدمات مناسب به شهروندان شریف آذربایجان شرقی برطرف گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.