معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

مشکلی در تولید محصول با قیمت تمام شده مناسب وجود ندارد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: فناور باید قبل از تولید انبوه محصول به فکر بازار فروش بوده و در صورت عدم فروش محصول به فکر تغییر آن باشد تا از شکست پروژه جلوگیری شود.
مهدی زینالی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۲ یک فراخوان با موضوع کار‌گزاری تجاری‌ سازی و فروش برگزار شد که شرکت‌های علاقه‌مند با همکاری پارک علم و فناوری در این فراخوان‌شرکت کردند و برخی از شرکت‌ها ارزیابی شدند، در انتها سه شرکت انتخاب شد با این اقدام کارگزار تجاری‌سازی را با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط دادیم و به نحوی که کارگزار تا قبل از فروش محصول هیچ سودی از شرکت دانش‌بنیان نخواهد و بعد از فروش محصول به صورت توافقی درصدی از فروش محصولات سهام خود را درخواست کند که کمک بسزایی در فروش محصول دارد.
وی ادامه داد: در انتهای هر سال کارگزاران تجاری‌ ساز‌ ارزیابی می‌ شوند و برحسب محصول فروخته شده رده‌ بندی می شوند و برای سال بعد با شرکت‌های بیشتری قرارداد می بندند.
زینالی اضافه کرد: یکی از مهمترین وظایف پارک علم و فناوری ایجاد بازار فروش است زیرا در بخش فناوری هیچ مشکلی در خصوص تولید محصول با قیمت تمام شده مناسب وجود ندارد.
وی با اشاره به میزان رشد شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته تعداد شرکت‌های دانش بنیان ۱۱۵ بود که به همت شرکت‌های فناور، این تعداد افزایش ۳۵ درصدی داشت.
معاون فناوری و نو‌آوری پارک علم و فناوری استان اذعان داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت لازم به‌ منظور بهره‌ برداری از توانمندی‌های فنی و تخصصی فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی توانسته‌اند در سال ۱۴۰۲ ضمن تحقق رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱، امکان اشتغال نیز فراهم کنند.
زینالی از دیگر موضوعات مهم خود به شتاب‌دهی شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: برخی شرکت‌ها با وجود توانایی و مهارت در ساخت پروژه با مشکل عدم بازار فروش مواجه می‌شود، زیرا امکان‌سنجی برای پروژه صورت نگرفته است و برای حل این معضل باید از شتاب دهنده‌ها استفاده شود تا وظیفه ارزیابی و راهنمایی شرکت‌های دانش‌ بنیان را برعهده بگیرند.
معاون فناوري و نوآوري پارك علم و فناوري در پایان اظهار داشت: ‌امید است شرکت‌ها پس از با دستیابی به این موفقیت، با استفاده از امکانات و فضای دانش‌ بنیان، با محدودیت‌ها و چالش‌های کمتری به منظور توسعه‌ایده و محصولات جدید روبرو شود و محصولات و خدمات بیشتری را در حوزه تخصصی خود به سازمان‌ها و مردم عزیز ایران ارا‌ئه دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.