مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست را تشریح کرد؛

پایش هوشمند در آذربایجان شرقی مُیسر شده است

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در طول سال گذشته بیش از ۱۰ دستگاه بازدارنده آلودگی هوا در واحدهای بزرگ فولادی استان نصب شد و در حال حاضر اکثر واحدهای بزرگ دچار مشکلات آلودگی هوا نیستند.
شهنام اشتری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم تحولات عمده‌ای در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اتفاق افتاده، افزود: پایش هوشمند جنگلهای ارسباران در نوع خود بی نظیر بوده و امکان پایش تصویری تمام مناطق را برای ما میسر می‌ سازد که می‌توانیم کل منطقه‌ را به صورت آنلاین پایش کرده و آخرین وضعیت منطقه را کنترل کنیم.
وی اضافه کرد: تجهیز یگان‌های حفاظت محیط زیست استان در طول سال‌های گذشته چندان مورد توجه واقع نشده بود و پرسنل محیط‌بانی از امکانات اطفای حریق و تجهیزات فردی در مضیقه بودند که بخش زیادی از این مشکل در این دولت رفع شده است.
اشتری با بیان اینکه ۲۰ محیط‌بان از طریق آزمون و یا به صورت شرکتی جذب مناطق شده‌اند ادامه داد: اکثر پاسگاه‌ های محیط بانی که نیمه خالی بودند دوباره فعال شده و امر حفاظت و نگهداری از محیط زیست آذربایجان شرقی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در طول این مدت پاسگاه‌های مستهلک تجهیز و نوسازی شدند تاکید کرد: برای ۸ پاسگاه گازرسانی انجام شده و در حال حاضر بیشتر پاسگاه ها از امکانات گازرسانی برخوردار بوده و در فصول سرد سال با مشکلات ناشی از کمبود سوخت مواجه نخواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی بیان کرد: دریاچه اورمیه یکی از مباحث زیست محیطی مهم کشور بود که با تکمیل کانال سد کانی سیب در طول دولت سیزدهم و بهره برداری از آن شاهد افزایش تراز آبی آن شدیم و موضوع خشک شدن دریاچه در حال حاضر از بین رفته و امیدوارم با بارش‌های امسال تراز آبی این دریاچه هر سال افزایش پیدا کرده و نگین آبی آذربایجان برای نسل‌های آینده حفظ گردد.
وی خاطرنشان کرد: پالایشگاه تبریز گوگرد زدایی از گازهای خروجی را به سرانجام رسانده بود که قرار بود در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی افتتاح شود که متاسفانه این امر امکان پذیر نشد.
اشتری با بیان اینکه پیگیری و راه‌ اندازی تصفیه‌ خانه‌های نیمه کاره فاضلاب‌های شهری در این دولت اولویت بود گفت: فاز دو فاضلاب شهر تبریز در حال تکمیل است که با تکمیل و راه اندازی این فاز سالانه در مجموع ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب خروجی به دریاچه اورمیه هدایت خواهد شد.
وی اظهار کرد: مدیریت پسماندهای شهری شهرداری کلانشهر تبریز، سلول لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز را با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان راه اندازی کرد که راه اندازی این سلول، پایان دفن سنتی پسماند در این شهر را به همراه خواهد داشت.
اشتری افزود: با افتتاح این پروژه آب‌های زیرزمینی تا مدت‌ طولانی آلوده نخواهد شد لذا این سلول شهر تبریز و شهرهای اطراف را تا شعاع ۵۰ کیلومتر تحت پوشش قرار داده و مدیریت اصولی پسماند را انجام می‌ دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: امیدواریم راه دولت مردمی ادامه پیدا کند تا بتوانیم دستگاه محیط زیست را نزد افکار عمومی از نظر مدیریت زیست محیطی و هدایت اصولی سرمایه‌های کشور به طور موفق پیش برده و آینده‌ خوبی برای محیط زیست استان رقم بزنیم.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.