یادداشت/ پزشکیان کار کشته را به میدان بیاورید

 عصرآزادی آنلاین/ مکه مکرمه – دکتر محمد فرج پور باسمنجی – عضو انجمن جامعه شناسی ایران

پرشکیان لایق آن است در صدر مسند اجرایی کشور بنشیند و خادم واقعی ملت باشد
اینبار رئیس قوه مجریه از آذربایجان می آید
حمایت رهبری با نام بردن از پزشکیان در تایید صلاحیت‌ مجلس گذشته، پشتوانه حکومتی و ملی برای اوست

نام نویسی نامزدهای دوره چهاردهم ریاست جمهوری آغاز شده و از گروه‌ها و جناح های مختلف برای فتح قوه مجریه دندان تیز کرده اند.

در وانفسای مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کنونی کشور و به ساحل رساندن این کشتی شکسته که ناشی از عملکرد نه چندان خوب ماست، مرد آبدیده و قهاری می خواهد که سردی و گرمی روزگار را بچشد و در سنی باشد که آموخته ها، تجارب و تمام داشته های علمی و اجرایی خود را وقف ملت کند و مورد وثوق و حمایت فعالان و نخبگان کشور از همه طیف ها و گروه ها و جمعیت ها باشد.

در این هیاهو نام مسعود پزشکیان بار دیگر به زبان ها افتاده است. مردم و گروه های مختلف از وی بعنوان گزینه برتر در این دوره انتخابات ریاست جمهوری نام می برند و شاید مشیت الهی این باشد که از سرزمین شهادت گونه رئیس جمهور رئیسی و آل هاشم عزیز سفر کرده و همراهانشان، جانشینی شایسته از دیار خون و آتش که در برهه های حساس تاریخی بزرگان آن به داد ملت رسیده اند این بار بر مسند قوه مجریه بنشیند.

متخصص و متشخص، پزشک و جراح، دارای عناوین متعدد برتر علمی و دانشگاهی و وزارت خانه ای، فساد ستیز و همرزم شهید مهدی باکری مشهورترین و پاکبازترین سردار جنگ و در پارلمان به اذعان مردم از تاثیر گذار ترین های خانه ملت در ادوار گذشته بوده و خوش درخشیده و مردم هم خاطره خوشی از او دارند. از میان مردم و همراه مردم و مسلط بر کلام الله مجید و مقید به حدود الهی و دوستدارحضرت علی و مفسر نهج البلاغه است.

او عصاره تجارب دوره معاصر انقلاب اسلامی ماست و زراندوز و رانت خوار و رانت جو نبوده و همیشه به فکر منافع عمومی ملت ایران بوده است. وقتی در تایید صلاحیت وی تردید به راه انداخته بودند رهبری به میدان آمد و در سخنرانی نام بزرگش را برد و تلمیحی و با اشاره عاقلانه بر تایید صلاحیتش صحه گذاشت و این افتخار از زبان رهبر فرزانه، پشتوانه بزرگ پزشکیان حتی در این انتخابات نیز تلقی خواهد شد.

نگاهی گذرا به زندگینامه و فعالیت‌های نامزدهای احتمالی نشان می‌دهد که کسی در بین آنها آشناتر به مسایل مختلف کشور از پزشکیان نیست. به زبان های رایج ایران زمین، پارسی، ترکی، کردی، عربی و از همه مهم تر انگلیسی صحبت می کند و همه فن حریف است.

از شمالغرب کشور برخاسته و پروفسور و جراح دانشگاه علوم پزشکی تبریز دومین دانشگاه باسابقه طب ایران است. زبان آکادمیک را همچون زبان کوچه بازار می‌داند. از متن مردم هرجا می رود به عنوان پروفسور و سیاستمدار قدر می بیند و در صدر می نشیند و اگر مشیت الهی در کار باشد این بار این فرزند لایق و پاک ملت لایق نشستن بر ریاست قوه مجریه خواهد بود و دولتی آشتی ملی و متخصص را تشکیل خواهد داد و ان شاالله در کاستن آلام و دردهای مردم با تشکیل کابینه ای وزین و کاردان و فراجناحی قدم های بلندی به نفع ملت تشنه خدمت خواهد برداشت و بر وجهه ایران بزرگ در محافل داخلی و مجامع بین‌المللی ان شالله خواهد افزود.

با آمدن پزشکیان کارشناسان سیاسی مشارکت بالای مردم در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را تخمین می‌زنند و نخبگان و دوستداران سربلندی ایران را و از همه مهم تر مشارکت حداکثری اقوام نیز در این انتخابات رقم خواهد خورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.