مدیرکل نوسازی مدارس استان مطرح کرد؛

تحویل ۳۰ کلاس درس در بخش باسمنج تا پایان ۱۴۰۳

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از نماز جمعه بخش باسمنج در حومه کلانشهر تبریز از تحویل ۳۰ کلاس درس در این بخش تا پایان ۱۴۰۳ را خبر داد.
“فرهاد فرهودی” گفت: آنچه که در هفته های گذشته رخ داد ضایعه ای بزرگ برای کشورمان بود که در آن شخصیت های بزرگی همچون رئیس جمهور محترم، وزیر محترم امور خارجه، استاندار جوان و انقلابی آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب القلوب تبریز را از دست دادیم.
وی ضمن ارائه گزارش عملکرد نوسازی مدارس آذربایجان شرقی افزود: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سطح کشور در تمام شاخص های فنی و اجرایی و عمومی حائز رتبه اول کشور قرار گرفته که این اتفاق میمون با حمایت مسئولان و پیگیری های مردم اتفاق افتاده است.
فرهودی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ و در منطقه باسمنج با مشارکت و همراهی خیرین محترم و معزز، ۲ پروژه شامل ۱۸ کلاس درس را تحویل آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز دادیم و اکنون ۵ پروژه شامل ۳۰ کلاس درس در دست اجراست که یک پروژه اصلاح دیوارکشی مدرسه جهانشاهی باسمنج است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای یک مهر ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین تا اول مهر ۱۴۰۳، مدرسه ۶ کلاسه جانقور باسمنج نیز که ۳۰ درصد اعتبار آن توسط خیر و ۷۰ درصد توسط نوسازی مدارس به نمایندگی از دولت، تضمین اعتبار گردیده است به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته و حمایت های امام جمعه باسمنج، به همت خیر محترم آقای ساسانی، مدرسه ۱۲ کلاسه را در خود باسمنج شروع کرده و در دست اجراست و پیش بینی می شود در ظرف ۱۸ ماه آینده، این مدرسه نیز به بهره برداری برسد.
وی افزود: یکی از معضلات بزرگ ما در منطقه باسمنج، مدارس بخش سفیده خوان بود که این مدارس، سنگی و فرسوده و با عمر بسیار بالا بوده اند که با رایزنی هایی که صورت گرفته، این هفته تخریب و بازسازی آنها شروع خواهد شد و تا مهر ماه ۱۴۰۳، تعداد ۲ مدرسه ۶ کلاسه تحویل دانش آموزان گردد.
فرهودی تاکید کرد: جلسات مقدماتی تامین اعتبار مدرسه ای نیز در روستای بیرقِ باسمنج نیز برگزار شده که بر اساس دستور استاندار فقید تلاش خواهیم کرد تا این مدرسه را نیز به مرحله اجرا برسانیم.
وی با اشاره به تجهیزات آموزشی ارسالی در سال ۱۴۰۲ به منطقه باسمنج گفت: در سال ۱۴۰۲ تجهیزات آموزشی به ارزش یک میلیارد تومان در مدارس منطقه باسمنج توزیع کردیم و قول می دهیم که در سال ۱۴۰۳، تجهیزاتی به ارزش ۱/۳۰۰ میلیارد تومان در مدارس منطقه باسمنج توزیع کنیم.

فرهودی در پایان با ابراز امیدواری با مشارکت اهالی و خیرین تحولی شگرفی در مدارس باسمنج به ارمغان آید و یادآور شد: در این راستا از خیرین عزیز خواهشمندیم تا دست اداره کل نوسازی مدارس را به گرمی بفشارند چرا که در تمام جهان، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند نیاز خود را برطرف کند و لذا نیازمند همراهی و همکاری ارگان های مختلف و خیران عزیز هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.