گام مهم نوسازی و تجهیز مدارس در حل مشکل پروژه راکد دانش آموزان اوتیسم استان؛

اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام مدرسه اوتیسم تبریز

عصرآزادی/ سرویس فرهنگی: با پیگیری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، یک جلسه میدانی به همراه مدیرکل دیوان محاسبات و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در محل پروژه مدرسه اوتیسم تبریز برگزار شده و تصمیمات نهایی در رابطه با تکمیل این پروژه اتخاذ گردید.
با محوریت و هماهنگی فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان، مدیرکل دیوان محاسبات و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پروژه مدرسه اوتیسم ناحیه ۴ تبریز بازدید و ضمن بررسی مبانی و موارد این پروژه، تصمیمات اساسی و نهایی برای تکمیل این پروژه به عمل آمد.
لازم به ذکر است در طی این بازدید و در راستای تکمیل، تجهیز و آماده سازی این پروژه نیمه تمام خیری، ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۳ برای مدرسه اوتیسم تبریز اختصاص یافت.
گفتنی است بر اساس سیاست ها و اهداف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در رابطه با تحصیل کودکان اوتیسم، این پروژه تا مهر ماه سال ۱۴۰۴ آماده و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان داده خواهد شد.
شایان ذکر است اوتیسم شامل یک نارسایی از بابت ناتوانی کودک در برقراری ارتباط با مردم یا موقعیت‌هاست و کودکان با نشانه‌های اوتیسم اغلب به عنوان کودکان آرام اشتباه گرفته می‌شوند زیرا توقعات زیادی از والدین خود ندارند و لذا امروزه با توجه به شرایط خاص برخی از این کودکان باید آموزش های انفرادی در مدارس ویژه ای توسط معلمان خبره و آموزش دیده به آنها داده شود چرا که بعضی از کودکان دارای اوتیسم با توجه به کم توانی هوشی نمی توانند در مدارس عادی تحصیل کنند و باید در مدارسی با نیازهای ویژه تحت آموزش قرار گیرند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.