مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

بکارگیری ۱۵هزار نیرو در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در سه سال اخیر ۱۵ هزار نفر نیروی کار در استان جذب شده که ۱۰ هزار نفر آنها نیروی دائمی و بقیه موقتی هستند.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، مسعود سعادتی، در اولین نشست از سلسله نشست‌های رسانه‌ای به رسم خدمت در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با بیان اینکه از جمله‌ی آسیب‌های مهم که بعد از کرونا خود را بروز داد امر پرورش است، گفت: در استان ما حجم اعتباراتی که به حوزه‌ی پرورشی داده شده قابل قیاس با سایر استان‌ها نیست.

 وی با بیان اینکه اعتبارات استان در این حوزه در سال ۱۴۰۰ نسبت به قبل ۱۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: در سال۱۴۰۱، ۲۵ درصد و در سال گذشته ۱۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اعتبارات حوزه‌ی پرورشی دولت سیزدهم در سال‌جاری تقریبا پنج برابر بیشتر از دولت‌های قبلی بوده است.

سعادتی با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم سرانه‌ی‌ پرداختی مدارس نسبت به سال‌های قبل سه برابر شده است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین عملکرد این دولت ورود جدی به جبران کمبود معلم در کشور بود که طبق سند تحول بنیادین تنها راه تأمین کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است.

سعادتی افزود: دانشگاه فرهنگیان یا از طریق پذیرش دانشجو چهار ساله این کمبود را جبران می‌کند و یا از طریق تبصره ماده ۲۸ که نیروی‌های فارغ التحصیل از دانشگاه‌های دیگر را در آزمون استخدامی جذب کرده و با گذراندن دوره‌های آموزشی به عنوان معلم به مدارس می‌فرستد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: در دولت سیزدهم ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بیش از دو برابر شده و در سالجاری نیز ۳۰ درصد افزایش ظرفیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نیروی استخدامی آموزش و پرورش استان از طریق ماده ۲۸ در سال ۱۴۰۰، ۹۸۲ نفر و در ۱۴۰۱، ۹۶۰ نفر بوده‌است، گفت: در سال گذشته این تعداد به ۲۸۰۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان استخدام نیرو در سه سال اخیر در تاریخ آموزش و پرورش بی سابقه است، اظهار کرد: در مجموع در سه سال اخیر از طریق این ماده ۴۷۴۲ نیرو به آموزش و پرورش آذربایجان شرقی جذب شده است.

وی افزود: در سه سال اخیر ۱۵ هزار نیروی کار در آذربایجان شرقی جذب شده که ۱۰ هزار نفر آنها نیروی دائمی و بقیه موقتی هستند.

وی با بیان اینکه در بحث مدرسه سازی خیرین در کنار آموزش و پرورش بوده، گفت: در طول سه سال گذشته در استان تعداد پروژه‌های افتتاح شده که سهم خیرین در آن ۳۰ تا ۵۰ درصد بوده و بقیه بر عهده‌ی دولت بود با تخصیص اعتبارات جهش قابل توجهی داشته است.

وی افزود: قبل از سال ۱۴۰۰ هر روز دو کلاس درس در استان افتتاح می‌شد که در سال‌های ۱۴۰۲_۱۴۰۱ به سه کلاس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه چندین مدرسه در تبریز قدیمی بوده و نیازمند بازسازی است، ادامه داد: از نظر سرانه‌ی فضای دانش آموزی تبریز پایین تر از میانگین استان است.

سعادتی گفت: در سفر دوم هئیت دولت ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی تخصیص پیدا کرده که ۱۶۰۰ میلیارد آن از اعتبارات دولتی و ۹۰۰ میلیارد آن از مولد سازی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: میانگین نمره نهایی مدارس غیر دولتی، یک نمره از مدارس دولتی بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: دریافت هرگونه کمک‌های مردمی از مدارس دولتی ممنوع بوده اما مدیران مدارس باید برای کمک‌های داوطلبانه برنامه‌ی اساسی داشته باشند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.