در تماس تلفنی با سفیر ایران در پاریس؛

باقری جویای وضعیت شهروند ایرانی بازداشت شده در فرانسه شد

سرپرست وزارت امور خارجه در تماس تلفنی با سفیر ایران در پاریس، آخرین وضعیت بشیر بی‌آزار، شهروند ایرانی بازداشت شده توسط پلیس فرانسه را مورد پیگیری قرار داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با محمد امین نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، آخرین وضعیت آقای بشیر بی آزار، شهروند ایرانی بازداشت شده توسط پلیس فرانسه را مورد پیگیری قرار داد.

باقری در این گفتگوی تلفنی پس از شنیدن گزارش سفیر کشورمان در خصوص آخرین وضعیت این شهروند ایرانی و نیز وضعیت خانواده او، از تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت کشورمان در پاریس تشکر کرد و در ادامه توصیه‌های لازم برای اهتمام ویژه به حقوق شهروندان ایرانی در فرانسه را ارائه نمود.

باقری بر اهمیت تداوم پیگیری همه جانبه سفارت کشورمان از مراجع ذیربط دولت فرانسه و ارائه حمایت حقوقی و کنسولی لازم به منظور آزادی هر چه سریع‌تر این شهروند و بازگشت وی به کانون خانواده اش تاکید کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه حمایت از حقوق شهروندان ایرانی خارج از کشور را از وظایف ذاتی و دارای اولویت دستگاه دیپلماسی دانست و گفت: وزارت امور خارجه در انجام حمایت‌های کنسولی، حقوقی و سیاسی از شهروندان ایرانی در هر جای جهان که نیازمند چنین حمایت‌هایی باشند، دریغ نخواهد کرد.

منبع/ مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.