صادرات ۷۳۲ قلم کالا از آذربایجان شرقی به ۷۴ کشور

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال جمع درآمد خالص گمرکات استان با احتساب درآمد ملی و استانی ۶۱ درصد افزایش یافته و ۷۳۲ قلم کالا از استان به ۷۴ کشور صادر شده است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، صادق نامدار اظهار کرد: در ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ جمع درآمد خالص گمرکات استان به ۱۰ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت امسال صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی گفت: امسال بیش از ۷۳۲ قلم کالا از گمرکات استان صادر شده که عمده آنها به ترتیب ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان بوده است.

نامدار ارزش صادرات از گمرکات آذربایجان شرقی را ۳۰۹ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸درصد افزایش یافته است.

وی وزن کالاهای صادر شده از گمرکات آذربایجان شرقی را ۵۴۷ هزار تن کالا اعلام کرد که بیشتر کالاهای صادراتی شامل شمش فولادی، پلیمرهای استیرن، میلگرد فولادی، قیر، و شمش روی است.

نامدار همچنین یادآور شد: امسال واردات ۶۷۷ قلم کالا از طریق گمرکات استان از ۴۰ کشور جهان و بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات، آلمان و برزیل انجام شده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.