دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تاکید کرد؛

پیگیر تحقق مسئولیت‌ های اجتماعی معادن آذربایجان شرقی هستیم

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی بر لزوم نظارت بر وصول حقوق و عوارض دولتی و ایفای مسئولیت های اجتماعی از سوی معادن توسط سازمان صمت تاکید کرد.
محبوب علیلو در دیدار با مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید به وسعت و گستردگی حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استان گفت: علی الاصول کمتر دستگاه اجرایی به وسعت و گستردگی صنعت، معدن و تجارت تنوع و تعدد ماموریت دارد.
وی مهمترین موضوع حال حاضر در جامعه را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و افزود: مشکلات اقصادی از اصلی ترین و مهمترین مشکلات جامعه است که در این راستا باید در استفاده از ظرفیت‌های خدادادی بخش معدن به نحو مطلوب بهره مند شویم.
دادستان مرکز استان با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهایی برای رفع موانع در حوزه معدن اضافه کرد: اشتغال زایی، حفظ محیط زیست، وصول حقوق و عوارض دولتی معادن و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته روز از جمله موارد است که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.
علیلو با بیان اینکه توسعه و بالندگی در بخش معدن باید از اهداف ویژه سازمان صمت باشد تاکید کرد: علاوه بر وصول حقوق و عوارض دولتی معادن باید پیگیر تحقق مسئولیت‌ های اجتماعی معادن استان نیز باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تشریح کرد: قیمت متفاوت یک محصول مشابه، احتکار، گران‌ فروشی، کم‌ فروشی، عدم عرضه محصولات به بازار از جمله مواردی است که فعالیت مضاعفی برای کنترل و مدیریت در این بخش را می طلبد و در عین حال استفاده از فناوری نوین در راستای نظارت و کنترل هوشمندانه این بخش باید مورد توجه و اقدام قرار گیرد.
وی با اشاره به تاثیر آیین‌ نامه‌های خلق‌ الساعه و شرایط متغییر در امنیت سرمایه گذاران افزود: باید متناسب با واقعیت‌ های جامعه تصمیم گیری شود و از تولید داخل حمایت کنیم.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به برخی از واحدهای صنعتی راکد گفت: تعدادی از واحدهای صنعتی راکد بدون حمایت دستگاه قضایی قابل احیا نیستند که در این زمینه با کمک دادستانی، توان بازگشت واحدهای راکد استان به چرخه تولید دوچندان می شود.
شایان ذکر است در دیدار مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با دادستان مرکز استان مشکلات موجود در خصوص واردات ماشین آلات صنعتی و چالش‌ های تجار برای ثبت سفارش و اختصاص ارز برای بازرگانان از جمله مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.