دبیر اجرائی خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

متناسب سازی حقوق بازنشستگان موجب دلگرمی انتخاباتی می شود

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: دبیر اجرائی خانه کارگر و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی خواستار اجرای کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان و ترمیم حقوق و مزایای این قشر در همه سطوح شد.
“کریم صادق زاده تبریزی” در گفتگو با خبرنگاران با تأکید بر اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات به حق این قشر است افزود: انتظار داریم دولت با اجرای کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت بدهی های انباشته خود به تامین اجتماعی کمی از فشار مالی بازنشستگان در آستانه مهم انتخابات ریاست جمهوری را کاسته و موجبات دلگرمی این قشر فرهیخته را فراهم کند.
وی با بیان اینکه اجرای کامل متناسب سازی حقوق بازنشستگان و ترمیم حقوق و مزایا در همه سطوح بایستی اجرایی شود اضافه کرد: ۷۵ درصد از جمعیت کشور حداقل بگیران هستند که زندگی اسفناک و دشواری را می گذرانند.
دبیر اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری آذربایجان شرقی تاکید کرد: در شأن و منزلت بازنشستگان ایران نیست کسی که ۳۰ سال کار کرده و جانش را گذاشته، فقط نزدیک به ۱۰ میلیون تومان ناچیز حقوق بگیرد و با همین مبلغ اندک باید هزینه های سنگین درمان، مسکن و معشیت روزانه را تامین کند.
صادق زاده تبریزی اظهار داشت: در حالی که طبق قانون حوزه درمانی باید رایگان باشد اما نیست، لذا کالاهای اساسی که لحظه ای گران می شود و تورمی که به حال خود رها شده این اقشار آسیب پذیر جامعه را با مشکل مواجه کرده است.
وی به عدم اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این ماده قانون تامین اجتماعی در قبرستان بی عدالتی دفن کامل شده است در حالی که همگان انتظار دارند با اجرای دقیق و این ماده قانونی بهبودی در وضعیت معیشتی بازنشستگان حاصل شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی، تفاوت قائل شدن دولت ها میان صندوق های بازنشستگی را ظلم آشکار دیگری به کارگران بازنشسته عنوان کرد و افزود: دولت ها نه تنها همانند کمک های مالی کلان بلاعوض به دیگر صندوق های بازنشستگی، ریالی به سازمان تامین اجتماعی جهت کمک های مالی نمی کنند بلکه خود، فوق اَبَربدهکار به سازمان تامین اجتماعی بوده و به خاطر بدهی های چند صدهزار میلیارد تومانی خود، دست سازمان تامین اجتماعی را برای خدمات دهی بهتر حقوقی، درمانی و سایر خدمات مرتبط در حنا گذاشته است.
صادق زاده تبریزی با اشاره به وجود حدود بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر فهیم تامین اجتماعی در کشور خواستار ایفای نقش سازنده کانونهای بازنشستگی استانها و در رأس آنها کانون عالی بازنشستگان در این زمینه و دفاع از حقوق این قشر شد و گفت: بازنشستگان و مسمری بگیران تامین اجتماعی از کانون عالی بازنشستگان کشور انتظار دارند با تشکیل کمیته های تخصصی با حضور نخبگان جامعه کارگری و بازنشستگی کلانشهرها اقدامات اساسی و کلان در جهت تحقق خواسته های به حق با همکاری فراکسیون جدید تعاون، کارگری و بازنشستگی مجلس صورت دهند.
وی با بیان اینکه اختیارات کانون عالی در جهت رفع معضلات و‌مشکلات کارگران بازنشسته وسیع است خاطرنشان کرد: امیدواریم اعضای هیأت مدیره در این خصوص سرپیچی و مانع تراشی نکنند.
دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز به کار مجلس دوازدهم خواستار بهره گیری از ظرفیت های این نهاد در رفع مشکلات بازنشسگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی شد و گفت: از نمایندگان منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و سایر شهرستانهای تابعه استان خواستاریم در این زمینه راساً وارد موضوع شوند که البته در این زمینه بر اساس میثاق نامه و خط مشی که با کاندیداهای مورد حمایتی جامعه کارگری و پیشکسوتان در ۲۰ بند بسته ایم و انتظار داریم به مفاد این پای بند بوده و عمل نمایند.
صادق زاده با بیان اینکه به زودی نشست تخصصی با هدف اجرایی نمودن مفاد میثاق نامه با نمایندگان مجلس در جهت ایجاد همدلی برای خدمت به جامعه هدف شامل کارگران و بازنشستگان و ایجاد بسترهای لازم برگزار خواهد شد اظهار کرد: در این نشست نخبگان جامعه کارگری و بازنشستگی حضور خواهند یافت و تصمیماتی کلان اتخاذ خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.