مدیر ستاد کانونهای فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد؛

تبریز میزبان دومین دوره مدرسه تئاتر شبستان

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ شرقی موسوم به فهما گفت: دومین دوره مدرسه تئاتر شبستان در آستانه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با تدریس اساتید برجسته ملی در عرصه تئاتر و سینما تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.
“مرتضی شفیعی” با اشاره به اینکه هم‌ اکنون یکهزار و ۴۵۳ کانون فرهنگی – هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی فعال است افزود: ۷۷ کانون تخصصی خواهران در سال گذشته تأسیس و در مساجد استان فعالیت دارند و حدود ۶۰ درصد کانون های فرهنگی هنری نیز در مساجد روستایی فعال هستند که سیاستگذاری‌ها بر تمرکز در مناطق کم‌ برخوردار استان است.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کتابخانه مخز‌ن دار و پیشخوان در بطن مساجد استان با مدیریت کانون‌های فرهنگی – هنری فعال هستند ادامه داد: از این تعداد بیش از ۲۵۰ کتابخانه دارای مخزن کتاب و قرائتخانه است که مانند کتابخانه‌های عمومی به عموم مردم به ویژه نمازگزاران ارایه خدمات دارند.
شفیعی، از برابری تعداد کانون‌های تازه تأسیس در سال گذشته با تعداد کانون های تأسیس شده در ۵ سال پیش از آن خبر داد و اضافه کرد: شهرستان تبریز بیشترین و جلفا کمترین تعداد کانون فرهنگی هنری را دارند که تلاش داریم تمام مساجد مناطق حاشیه‌ نشین شهر تبریز که دارای شرایط لازم هستند، دارای کانون فرهنگی هنری شوند.
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌ شرقی، برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در رشته های مختلف هنری، فرهنگی و قرآنی را از جمله فعالیت های ستاد فهما استان در سال گذشته برشمرد و تاکید کرد: اجرای طرح پالایش کتاب کتابخانه‌های مساجد، برقراری بیمه فعالان فرهنگی و هنری مساجد از مسیر صندوق اعتباری هنر، طرح اوقات فراغت تابستان و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری از جمله این فعالیت ها بوده است.

شفیعی از آغاز اجرای طرح کادرسازی نوجوان در مساجد منتخب استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دومین دوره مدرسه تئاتر شبستان نیز در آستانه جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با تدریس اساتید برجسته ملی در عرصه تئاتر و سینما تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.
وی در پایان اظهارات خود، انعقاد تفاهم‌نامه های همکاری با نهادهای مختلف، دوره های کارآفرینی فرهنگی، مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی، توسعه فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و گسترش گروه‌های سرود مسجدی را از جمله برنامه های پیش بینی شده این ستاد برای سال جاری برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.