مدیرکل پست آذربایجان شرقی از مرسوله پذیری این استان خبر داد؛

جابجایی روزانه ۷۰ تُن مرسوله در آذربایجان شرقی

عصرآزادی آنلاین/ شهرام صادق زاده: مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: از ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۴ هزار شناسنامه در مدت زمان زیر ۴۸ ساعت در تبریز صادر و به شهروندان متقاضی ساکن استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارسال شده است.

“جواد دباغ صادقی پور” روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد این اداره کل طی دو سال گذشته افزود: مجموعه پُست استان برای دومین بار در طول تاریخ بعد از انقلاب رتبه برتر را در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی استان، مقام نخست اولین نمایشگاه صنعت پست کشور، رتبه اول و دوم در توزیع به موقع مرسولات پستی به طور متوالی طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را کسب کرده است.
وی با اشاره به رهسپاری بیش از ۱۲ میلیون مرسوله در دو سال گذشته از مبداء آذربایجان شرقی به سایر مقاصد کشور اضافه کرد: این میزان نسبت به دو سال مشابه رشد ۱۴ درصدی داشته است زیرا یکی از استان های مرسوله پذیر کشور هستیم که بیش از ۱۶ میلیون مرسوله توسط نامه رسانان در سطح استان توزیع شده که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است.
دباغ صادقی پور ادامه داد: بعد از بروز مشکلات زیادی که در خصوص تأمین لاستیک با نرخ دولتی شکل گرفت با تلاش های فراوان در عرض ۵ ماه اول سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی در سطح آذربایجان شرقی توزیع گردید.
وی با اشاره به ارائه‌ خدمات کُد پستی توسط اداره کل پست استان به عنوان خدمت پایه پست یادآور شد: بیش از ۷۶۱ هزار کد پستی شامل تایید، تغییر و اصلاح و ایجاد در مجموعه پست این استان اتفاق افتاده که این تعداد نیز رشد ۳۴ درصدی داشته است.
دباغ صادقی پور از راه اندازی یک دفتر پُستی در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: بعد از گذشت ۲۵ سال از تاسیس این شهر جدید، هیچگونه دفتر پستی در این شهر وجود نداشت که با توجه به وضعیت آمایشی منطفه، توانستیم در دولت سیزدهم، دفتر پستی شهید سلیمانی را با تمام خدمات پستی تاسیس کرده و با مساعدت شرکت عمران سهند، مقدمات و توافقات لازم جهت احداث ساختمان اداره پست این شهر فراهم گردد.
وی با اشاره به انجام عملیات مقاوم سازی ساختمان اداره پست شهرستان اهر تاکید کرد: ۱۳ سال قبل بنای اداره پست شهرستان اهر در زمان زلزله ورزقان تَرک هایی برداشته و ساختمان تخلیه شده بود و مرکز پستی آن در اماکن استیجاری فعالیت می کرد که سال گذشته موفق شدیم فاز اول این پروژه را کلید بزنیم.

دباغ صادقی پور با اشاره به کمبود تعداد نواحی پست در شرق تبریز اذعان کرد: طی سال های اخیر، جمعیت مناطق شرقی تبریز جهت انجام خدمات پستی به ساختمان مرکزی مراجعه می‌کردند که با تلاش همکاران توانمندم توانستیم دو ناحیه پستی حضرت ولیعصر (عج) و شهید وکیلی را به ترتیب در شهرک ولیعصر و شهرک باغمیشه جهت تسهیل کار مردم راه اندازی نموده و تعداد دفاتر پستی این شهر را به ۳۶ مرکز افزایش دهیم.

مدیرکل پست آذربایجان شرقی با اشاره به جابه جایی روزانه ۷۰ تُن مرسوله در اداره کل پست استان اظهار کرد: در راستای عمل به فرمایشات رهبر انقلاب، در همکاری و تعامل با شرکت های دانش بنیان جزو اولین استان ‌ها بوده و خوشبختانه توانسته ایم دستگاه سورتینگ هوشمند مرسولات پستی ساخت داخل را طراحی و تولید نماییم که به زودی در اداره کل پست استان رونمایی خواهد شد.
دباغ صادقی پور به برنامه های اداره کل پست استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و افزود: بر اساس توافقات انجام شده با سازمان ثبت احوال، از ۲۰ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۴ هزار شناسنامه زیر ۴۸ ساعت در تبریز صادر و به متقاضیان ساکن استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ارسال شده است.
وی با بیان اینکه پروژه جی نف یا همان آدرس استاندارد که جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است از اولویت های اداره کل پست استان شمرده می شود تاکید کرد: پروژه جی نف بزرگترین بانک اطلاعاتی کد پستی ۱۰ رقمی است که بر اساس آن به صورت میدانی و‌ نرم افزاری آدرس استاندارد را رقم می زند.
مدیرکل پست استان با بیان اینکه از زمان ابلاغ پروژه های مقاومتی از سال ۹۵ و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی تا شهرویو ۱۴۰۲، تنها ۳۱ شهر آذربایجان شرقی صاحب ژئوکد شده بود گفت: خوشبختانه از شهریور سال ۱۴۰۲ تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ تمام شهرهای استان صاحب ژئو کد شده و این تعداد با بیش از ۸۹۰ هزار رکورد اجرایی شده است.

دباغ صادقی پور در پایان اظهارات خود در جمع اصحاب رسانه های استان به افتتاح ناحیه پستی منطقه شمال تبریز در ماه های آتی اشاره کرد و یادآور شد: طبق برنامه ریزی ها و بر اساس آمایش سرزمینی، مشکلی در شرق و غرب جنوب تبریز نداریم اما تنها مشکل ما در شمال تبریز و حواشی اتوبان پاسداران است که ساکنان این منطقه مجبور هستند برای پیگیری مرسوله ها به ساختمان اصلی مراجعه کنند لذا امیدواریم قبل از اتمام سال جاری، شاهد راه اندازی پست شمال تبریز در منطقه سیلاب قوشخانه باشیم و به ترکیب قابل قبول در پراکندگی دفاتر پستی نائل گردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.