افزایش بازرسی از اماکن و باشگاه های ورزشی استان آذربایجان شرقی

بازدید از اماکن ورزشی استان افزایش خواهد یافت.

عصرآزادی آنلاین، جواد امان زاده معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در خصوص بازرسی از اماکن ورزشی استان اعلام کرد: تیم‌های بازرسی و نظارت اماکن ورزشی استان در جهت سلامت وزشکاران در سطوح قهرمانی و همگانی تشکیل و این تیم به‌صورت دوره‌ای و سرزده از اماکن سطح استان بازدید می کند و هدف از این بازرسی ها تسهیل فرایند حضور عموم مردم در باشگاه ها و تضمین سلامت ورزشکاران و حمایت از باشگاه داری است.
وی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده پنج باشگاه های ورزشی، دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.
امان زاده افزود: در نشست های توجیهی آموزشی فرآیندها و اولویت ها برای ناظرین با رویکرد پیشگیری، اطلاع رسانی و راهنمایی، اصلاح و بهبود آموزش محور، تشویق، تنبیه انضباطی و در نهایت برخورد جدی با متخلفین در حوزه سلامت ورزشکاران انجام شده است.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای حفظ سلامت ورزشکاران بیان کرد: با هر باشگاه و اماکن ورزشی که تخلف داشته باشد و از دستورالعمل‌های صادر شده فراتر عمل کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد. انتظار می رود باشگاه‌ها و اماکن ورزشی استان برابر قانون عمل کنند و از فعالیت‌های غیرمجاز و هنجارشکن در فضای مجازی، فعالیت بدون پروانه بهره‌برداری، گرانفروشی و تجویز، مصرف و فروش مکمل های ورزشی در مکان های ورزش خودداری کنند و به قوانین و مقررات تعریف شده از سوی وزارت ورزش و جوانان، پایبند باشند.
وی در خصوص میزان بازرسی های سال گذشته گفت: در سال گذشته بیش از 3500 باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت که در همین زمینه به 423 باشگاه اخطار داده شد و 14 باشگاه متخلف نیز پلمپ شدند.
امان زاده در پایان، تقدیر از عملکرد، فعالیت‌های برتر و مثبت باشگاه ‌ها، اماکن ورزشی و سرمایه گذاری ها و بخش های خصوص استان که در ترویج ورزش و سلامتی در استان تلاش می کنند را از برنامه‌های مهم اداره‌کل ورزش و جوانان استان با همکاری هیات پزشکی ورزشی در سال جاری عنوان نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.