سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

استحصال مواد آلومینا از نفلین‌سینیت سراب و کلیبر اتفاق بزرگ در صنعت کشور است

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه استحصال مواد آلومینا از نفلین‌سینیت سراب و کلیبر اتفاق بزرگ در صنعت کشور است، گفت: مجموعه عظیم نفلین‌سینیت بیش از دو دهه است که در سراب و استان با ذخیره قابل توجه نزدیک به پنج میلیارد تن شناسایی شده بود که اکنون با توجه به این که کشور ما یکی واردکنندگان آلومینیوم است به این تکنولوژی دست یافته‌ایم.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، عبدالحمید سرتیپی در آیین تست پایلوت تولید آلومینا از نفلین سینیت به روش پیرو متالورژی با اشاره به تست موفقیت‌آمیز تولید آلومینا از نفلین‌سینیت به روش پیرومتالورژی گفت: خوشبختانه پس از دو دهه، امروز قرارگاه خاتم‌الانبیا با همکاری دانشگاه در مجموعه نفلین‌سینیت توانسته‌اند در تولید مواد آلومینا به نتایج مطلوبی دست یابند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز آذر شهاب تبریز نیز در این مراسم گفت: این شرکت با تکیه بر توانمندی‌ها و دانش متخصصان و با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، پوره‌ها و آزمایشگاه‌ها دستاورد مهمی در صنعت به دست آورده است.

حسن صدیقی اظهار کرد: اکنون به نقطه مطلوب یعنی تکنولوژی استحصال ۷۸ تا ۸۵ درصد هیدروکسید آلومینیوم و در واقع به آرزوی دیرینه آذربایجان دست یافتیم.

وی با اشاره به نیاز کشور به مواد آلومینیوم و اهمیت واردات این مواد گفت: تولید ۷۰ هزار تن مواد آلومینا در سال و افزایش این میزان به یک میلیون تن از هدفگذاری‌های ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.