عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

نگرش و رویکرد شهرداری تبریز به مسئله‌ی حاشیه نشینی این شهر تغییر کرده است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نگرش و رویکرد شهرداری تبریز به مسئله‌ی حاشیه نشینی این شهر تغییر کرده و مداخله توسعه‌ای در این مناطق را در پیش گرفته است.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، روح الله رشیدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در موضوع طرح تفصیلی شهر تبریز که آخرین بازبینی آن ۱۰ سال گذشته بود، شورا در این دوره با مداخله‌ این موضوع را بروز رسانی کرد.

وی افزود: شهرداری تا پیش از این دوره صرفا به ارائه خدمات در این مناطق بسنده می‌کرد ولی شورای در صورتی که امروز تمام توان خود را برای حل این موضوع به میدان می‌گذارد.

رشیدی تاکید کرد: تغییر رویکرد و نگرش شهرداری‌ در موضوع حاشیه نشینی نتیجه پیگیری‌های شورای ششم بوده که ثابت کرد هر موضوعی که از سوی شورای یک شهر مورد توجه و پیگیری قرار گیرد نتیجه خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر تبریز عنوان کرد: هرقدر پیگیری‌ برای حل یک مسئله بیشتر باشد، نتایج حاصل از آن نیز بهتر و قطعی است.

وی با بیان اینکه احیای ۴۵ متری انقلاب که یک پروژه توسعه‌ای در مناطق کم برخوردار است، حاصل پیگیری‌ها و تمرکز اعضای شورای ششم است، خاطرنشان کرد: سماجت‌های این دوره از شورای در بسیاری از موارد از جمله حمل و نقل عمومی شهر نتیجه داده است در صورتی که اگر این پیگیری‌ها نبود وضعیت مترو و اتوبوسرانی بسیار اسفناک‌تر بود.

وی در خصوص موضوع وانت بارها در شهر تبریز، بیان کرد: یکی از روس‌های مقابله با این موضوع، ایجاد بازارچه‌های محلی است که متاسفانه عملکرد شهرداری و شورا در این بحث ناموفق بوده است.

وی ادامه داد: شورای شهر مخالف هرگونه تغییر کاربری منطقه خلعت پوشان است، براساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده این تغییر کاربری برای اعلام نظر به کمیسیون ماده پنج ابلاغ شده است.

رشیدی با اشاره به مشکل نگهداشت فضای سبز در تبریز، اضافه کرد: سال گذشته در این زمینه چالش‌هایی داشتیم که مطرح کردیم که خوشبختانه سال جاری شهرداری اقداماتی انجام داده است که وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

وی در خصوص وضعیت واگذاری تیم تراکتور گفت: بر اساس قانون تیمداری از وظایف شهرداری حذف شده و وظیفه‌ی شهرداری احداث زیرساخت‌های ورزشی در شهر و برگزاری ورزش‌های همگانی است.

این عضو شورا با بیان اینکه تیمداری توسط شهرداری خلاف قانون است، بیان کرد: شهرداری‌های کوچکی که تیمداری می‌کنند توسط دولت بودجه‌ی جدایی برای تیمداری دریافت می‌کنند و اگر بودجه‌ی شهرداری صرف تیمداری شود مدیریت شهری دچار مشکل می‌شود.

وی در خصوص پروژه‌ی پارک بزرگ تبریز در غرب این شهر، عنوان کرد: انجام عملیات این طرح در سال ۱۴۰۰ با ۱۵۰ میلیون تومان آغاز شد اما با ورود شورای اسلامی شهر، متوقف شد و حفاظت از زمین‌های موجود تنها وظیفه شهرداری در محدوده پارک بزرگ است.

رشیدی اضافه کرد: کار شرکت پارک حاشیه‌ای آذرپارک گفت: طبق قرارداد، چهارم تیر ماه قرارداد این شرکت پارک حاشیه‌ای به اتمام می‌رسد، اما با توجه به مدت ۴۵ روزه فعالیت آزمایشی در ابتدای سند همکاری، احتمالاً این قرارداد در مرداد سال جاری به پایان برسد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر تبریز یادآور شد: چند طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در شهرداری تبریز معلق مانده است که بیشتر آن‌ها پروژه‌هایی هستند که با با بانک شهر قرارداد داشتند.

وی با اشاره به ایجاد تراموا گفت: این طرح همان خط چهارم مترو تبریز است که قرار بود به صورت تراموا و روی زمین اجرا شود که فقط ۱۹ پل برای مسیر این خط ایجاد شده و اراده‌ای برای اتمام این طرح وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی مشاورین نتیجه گرفتیم این مسیر پردد مناسب مسیر تراموا نیست و بجای این طرح خط اتوبوس تندرو ۲ اجرا شود که این پیشنهاد نیز در مرحله بررسی مسیرهای اجرا قرار دارد.

رشیدی در مورد معضل ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده تبریز گفت: ساخت و ساز غیرمجاز به دو دلیل صرفه اقتصادی یا فقدان سند به وجود می‌آید که شهرداری باید با وضع قوانین متناسب از جمله دادن پروانه ساخت به خانه‌های حاشیه‌ای شهر با این پدیده مقابله کند.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.