راه اندازی مرکز TMC جهت ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی شاغلان حوزه صنعت در تبریز؛

آذربایجان شرقی پیشگام در مهارت آموزی

عصرآزادی/ سرویس اقتصادی: یازدهمین جلسه کمیسیون صنایع، انرژی و صنعت احداث اتاق بازرگانی تبریز با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز و جمعی از رؤسای مراکز و مسئولان آموزش فنی و حرفه ای و صاحبان صنایع استان در محل اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد.
در آذربایجان شرقی ۵۵ مرکز فعال جوار کارگاهی به فعالیت می پردازند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: هدایت آموزش‌های مهارتی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به سمت تقاضا محوری است و آموزش‌های ارائه شده در راستای رفع نیاز صنایع استان انجام و برنامه‌ ریزی می‌شود.
“علی مشایخی” هدف از تاسیس مراکز TMC و جوار کارگاهی در داخل صنایع و واحدهای تولیدی استان را همسان سازی و انطباق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت رفع نیاز صنایع و پرورش نیروی کار ماهر و کاربلد و ارتقای سطح توانمندی مهارتی شاغلان این بنگاه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به بحث مشاغل آینده و آینده مشاغل، الگوهای موفق مراکز آموزشی TMC و جوار کارگاهی را یکی از بهترین نمونه‌ها در امر ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت و با توجه به نیاز بازار کار دانست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از افزایش و رشد ۹۷ درصدی سهم آموزشی مراکز جوار کارگاهی در بین کارگاه‌ های این استان خبر داد و اضافه کرد: سهم ارائه آموزش‌های مهارتی این مراکز در صنایع در ابتدای دولت سیزدهم ۴۵ هزار و ۱۵۶ نفر ساعت بود که این آمار در حال حاضر به ۸۸ هزار و ۸۱۶ نفر ساعت رسیده و آذربایجان شرقی ۵۵ مرکز فعال جوار کارگاهی و بین کارگاهی فعالیت دارد.
اتاق بازرگانی در حال تسهیل فرآیند آموزش در مراکز صنعتی استان است
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز نیز ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در امر ارائه آموزش های مهارتی در حوره صنعت گفت: هدف از ایجاد مرکز آموزش TMC ارائه آموزش‌های کاربردی و تخصصی به صنایع استان است زیرا این آموزش‌ها با هماهنگی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و اعطای مدرک معتبر TMC برگزار می‌شوند.
“یونس اکبرپور پایدار” افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته، آموزش‌های ارائه شده به درخواست صنایع آذربایجان شرقی، توسط اتاق بازرگانی تبریز و با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌ شود و شرکت‌کنندگان موفق به دریافت مدرک معتبر TMC خواهند شد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز صنایع به نیروی کار ماهر و تخصصی، برنامه‌ ریزی شده تا دوره‌های آموزشی متناسب با درخواست صنایع استان برگزار شود و اتاق بازرگانی تبریز در حد توان، تسهیلات لازم برای برگزاری این دوره‌ها را فراهم نماید.
وی با اشاره به تلاش جهت برگزاری دوره‌های آموزشی جوار کارگاهی برای کارکنان واحدهای صنعتی درون مجموعه‌ها تاکید کرد: با توجه به کمبود نیروی کار در بخش صنعت و محدودیت در خروج کارکنان از کارگاه‌ها، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی با همکاری اتاق بازرگانی تبریز، این دوره‌ های آموزشی را با رعایت ضوابط لازم در خودِ واحدهای صنعتی برگزار می‌کند.
پایدار با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی متخصص در واحدهای صنعتی، از برگزاری آموزش‌های تخصصی برای تربیت اساتید درون واحدهای صنعتی و اعطای مجوز تدریس به این افراد خبر داد و یادآور شد: این امر فرآیند آموزش را در مجموعه‌های صنعتی تسهیل خواهد کرد.
شایان ذکر است صدور مدرک مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی موسوم به TMC در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و عموم مردم با رویکرد اشتغال و ایجاد مراکز آموزشی جوار کارگاه های تولیدی آذربایجان شرقی در حال انجام است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.