مدیرعامل شرکت ریخته‌ گری ماشین‌ سازی تبریز خبر داد؛

بومی‌ سازی قطعه صنعتی میز ترانسفر برای نخستین بار در کشور

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: مدیرعامل شرکت ریخته‌ گری ماشین‌ سازی تبریز از بومی‌سازی یک قطعه صنعتی دانش بنیان استراتژیک خبر داد و گفت: شرکت ریخته‌ گری ماشین‌ سازی تبریز به همت دانش و تجربه بالای متخصصان و کارگران توانمند خود و با بهره‌ گیری از فناوری‌های نوین، موفق به تولید و بومی سازی قطعه دانش بنیان استراتژیک میز ترانسفر برای نخستین بار در کشور شد.

“علی سررشته” در حاشیه بازدید از خطوط تولید افزود: تولید قطعه ۳ تُنی میز ترانسفر و دستیابی به این تکنولوژی که مربوط به دستگاه ماشینکاری قطعات کالیپر ترمز خودروهای سبک است نقش ویژه‌ و قابل توجهی در زمینه تولید انبوه و ارتقای عملکرد خطوط تولید قطعات کالیپر ترمز دارد.

وی با اشاره به اهمیت بومی سازی تکنولوژی قطعات دانش بنیان صنعتی در رونق بخش تولید و رشد و توسعه اقتصادی اضافه کرد: ساخت این قطعه دانش بنیان و استراتژیک دستاورد بزرگی در حوزه صنایع “های تک” بوده که در نوع خود بی‌ نظیر است.

مدیرعامل شرکت ریخته‌ گری ماشین‌سازی تبریز با بیان اینکه ساخت قطعات دانش بنیان برای اولین بار، پیچیدگی های خاص خود را دارد تاکید کرد: پس از مراحل شبیه‌ سازی، طراحی و قالب‌ گیری ۲۰ تُن ماسه، در نهایت این قطعه دانش بنیان استراتژیک ذوب‌ ریزی و تولید گردید.

سررشته اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه زیست بوم علم و فناوری یکی از ارکان مهم اقتصاد دانش بنیان است برای همین، این شرکت با ورود به عرصه تولید محصولات دانش بنیان و بومی سازی دانش این محصولات در تلاش است علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا و تامین بخشی از نیاز داخلی، نقش خود را در کاهش ارزبَری به نحو احسن ایفا کند.

مدیرعامل شرکت ریخته‌گری گروه صنعتی ماشین‌سازی تبریز خاطرنشان کرد: بدون تردید با ایجاد شرایط مطلوب و حمایت های دولت، این شرکت بیش از گذشته بر مدار توسعه قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است شرکت ریخته‌ گری ماشین‌سازی تبریز که اکنون یکی از شرکت های ایدرو و زیرمجموعه وزارت صمت است با ۵۰ سال تجربه در زمینه ریخته‌ گری انواع آلیاژهای آهنی و مجهز به کارگاه های تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، علاوه بر توانایی تولید ۸ هزار تُن قطعات ریخته چدنی از ۱۰۰ گرم تا ۱۰ تُن از آلیاژهای مختلف چدن از قبیل چدن خاکستری، چدن نشکن، چدن نای رزیست، چدن نای‌هارد و چدن ضدسایش و قطعات فورج تا مقدار ۲۵۰ تن و از ۲۰۰ گرم تا ۲۰۰ کیلوگرم به روش چکش کاری در قالب فورج و بسته آزاد، در حال حاضر به عرصه تولید محصولات دانش بنیان نیز ورود پیدا کرده است.

بر اساس گزارش “عصرآزادی” صنعت هایتک High Tech صنعتی است که نقش علم از تجربه بیشتر بوده و اینگونه صنایع از سرعت تحول بالایی برخوردارند به طوری که از منظر مدیریت منابع انسانی، به جای نیروی انسانی تمرکز بر سرمایه انسانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.