سه واحد صنعتی و کشاورزی در بستان آباد آذربایجان شرقی افتتاح شد

طرح های آبیاری کم فشار ۱۳۰ هکتاری روستای آق بلاغ، طرح تامین آب شرب شهر «کردکندی» و واحد تولید قطعات لوازم منزل در شهرک صنعتی «چالیش صنعت» شهرستان بستان آباد با حضور تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، از روابط عمومی استانداری، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در آیین افتتاح آبیاری کم فشار ۱۳۰ هکتار از اراضی روستای آق بلاغ گفت: روستاییان جایگاه ویژه ای در نظام اقتصادی کشور دارند.

تراب محمدی اظهار کرد: حضور در این روستای دورافتاده و رسیدگی به مشکلات مردم افتخار ماست، همه مسوولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات مردم در مناطق محروم و دورافتاده حضور پررنگی دارند و به همین علت نیز امروز برای من و همراهانم به یادماندنی است.

شأن مسوولان نظام اسلامی، حضور صادقانه و خدمت به مردم است

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: شأن مسوولان نظام اسلامی، حضور صادقانه و خدمت به مردم و تلاش برای ارتقای سطح رفاه آنهاست.

وی تشریح کرد: روستاییان عزیز جایگاه ویژه ای در نظام اقتصادی جامعه دارند و به همین دلیل نیز رفع مشکلات روستاها اولویت نمازگزاران نظام است.

محمدی افزود: بار اصلی تامین نیازهای مردم شهرنشین بر دوش روستاییان عزیز بوده و به همین دلیل هر چه از دستمان برآید، برای خدمت به آنان می کوشیم.

وی با تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی، هدف اصلی از تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام راحل را محرومیت زدایی با اولویت مناطق روستایی عنوان کرد.

وی گفت: اکنون بسیج سازندگی و گروه های جهادی همراه با وزارت جهاد کشاورزی وظایف جهاد سازندگی را انجام می دهند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیران کل جهاد کشاورزی، راهداری و حفاظت محیط زیست در این آیین برای حل مشکلات مبتلابه روستای «آق بلاغ» است.

وی اضافه کرد: روستای آق بلاغ علاوه بر ظرفیت های کشاورزی از نظر گردشگری نیز می تواند به الگویی برای گردشگری روستایی تبدیل شود.

افتتاح طرح تامین آب شرب شهر «کردکندی» شهرستان بستان آباد

طرح تامین آب شرب شهر «کردکندی» شهرستان بستان آباد با حضور تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی، فرماندار بستان آباد و جمعی از مردم و مسئولان محلی افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این طرح، آب شرب یکهزار و ۵۰۰ خانوار ساکن شهر «کردکندی» به ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه تامین می‌شود.

برای اجرای این طرح ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و با بهره‌برداری از آن مشکل آب شرب این شهر به ویژه در فصل گرما و اوج مصرف آب برطرف می‌شود.

افتتاح واحد تولید قطعات لوازم منزل در شهرک صنعتی «چالیش صنعت»

در ادامه سفر کاری یک روزه تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به شهرستان بستان آباد، یک واحد تولید قطعات لوازم منزل در شهرک صنعتی «چالیش صنعت» این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این واحد تولیدی یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۵ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

در این بازدید اعلام شد که محصولات این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق نیز صادر می‌شود.

بازدید از تالاب بین المللی قوری گول

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین در ادامه سفر یک روزه کاری خود به بستان آباد به شکل میدانی از وضعیت تالاب بین‌المللی قوری گول این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید اعلام شد که مطالعات طرح انتقال آب و احیای تالاب قوری گول انجام شده و کار عملیاتی آن آغاز خواهد شد.

بازدید از طرح توسعه یک واحد تولید فولاد در تیکمه داش

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در ادامه سفر یک روزه کاری خود به شهرستان بستان آباد با حضور در یک واحد تولید فولاد در تیکمه داش در جریان وضعیت اجرای طرح توسعه آن قرار گرفت.

در این بازدید اعلام شد که برای اجرای فاز توسعه این واحد فولادی در قالب ذوب و فیلتراسیون حدود ۸۰ میلیون دلار هزینه شده است.

دیدار سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با مادر شهید در تیکمه داش

تراب محمدی، سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در این سفر همچنین با حضور در شهر تیکمه داش به دیدار مادر شهید نریمان امیری رفت.

محمدی در این دیدار بر لزوم تلاش همگانی برای ترویج فرهنگ شهادت و صیانت از آرمان‌های شهدا تاکید کرد و در گفت: حضور در جمع خانواده شهدا افتخار مسئولان نظام است.

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: شهدا با ایثار جان خود آینده نظام و مملکت را تضمین کردند و امروز وظیفه ماست که با تمام قوا برای تحقق آرمان‌های آنها بکوشیم.

محمدی هرگونه کم توجهی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را زمینه ساز انحراف از آرمان‌های نظام شهدا و امام شهدا دانست.

شهید نریمان امیری تیکمه‌داش در سال ۱۳۴۵ شمسی در یک خانواده مذهبی متولد شد و در سال ۱۳۶۱ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمد.

منبع/ ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.