مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی درباره بازنگری طرح هادی روستایی مطرح کرد؛

ضرورت شتاب بخشی به بهسازی سکونتگاه های روستایی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس شهرستانها: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بازنگری طرح‌ هادی روستایی این استان با هدف شتاب‌ بخشی به بهسازی سکونت‎گاهها، رفع محرومیت و فراهم‌ کردن زمینه توسعه روستاها انجام می‌ شود.
“حجت اله سروری” در حاشیه جلسه کمیته تصویب و بازنگری طرح‌ هادی روستاهای شبستر، ملکان و اهر با اشاره به اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد که یک راهبرد است افزود: در حوزه تأمین زمین در روستاها و تخصیص کاربری‌ها برای افزایش اشتغال و تولیدات روستاها را دنبال خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه هر چه سطح زندگی و بهره‌ مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌کند اضافه کرد: توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستاها سبب ماندگاری مردم در روستاها می‌شود و نباید از آن غفلت کرد و در بعضی از روستاها با حضور اعضای جلسه و با بازدیدهای میدانی کارهای خوبی در جهت اشتعالزایی می شود انجام داد.
سروری تاکید کرد: به منظور بهبود وضعیت روستاها و ارتقای سطح درآمد، کیفیت زندگی روستاییان، کشاورزان و کاهش نابرابری‌های موجود بین جامعه روستایی و در اجرای جزء ۵ بند الف ماده ۲۶ قانون برنامه ششم توسعه، جلسات کمیته تصویب طرح هادی روستاها برگزار می‌ شود.
وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی در یک افق ۱۰ ساله تهیه می‌شود خاطرنشان کرد: بازنگری طرحهای هادی با هدف رفع محرومیت، فراهم‌کردن زمینه توسعه و شتاب بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها انجام می‌شود.
گفتنی است در این جلسه که به میزبانی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی روزهای یکشنبه هر هفته و با حضور اعضای کمیته تصویب استان برگزار می شود بازنگری طرح هادی روستای زنگی شبستر، روستاهای یوزباشکندی، تازه کند خانکندی و قلعه جوق ملکان و در آخر بازنگری روستای دیزج تلخاج اهر بررسی و به تصویب رسیدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.