نمایشگاه باد و برگ؛ بزرگداشت عباس کیارستمی

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی:

باد و برگ عنوان نمایشگاه گروهی است که اول تیرماه سال جاری در گالری خانه دوست افتتاح می شود.

عصرآزادی آنلاین – علیرضا نیاکان؛ این نمایشگاه گروهی عکس به مناسبت بزرگداشت عباس کیارستمی با کیوریتوری فائزه هاجری و با شرکت 22 عکاس و 26 اثر برگزار می شود.

اسامی شرکت کنندگان در این رویداد هنری به شرح زیر است:

مانی ابراهیم آبادی، دیبا افشار، زهرا برفره، غزل بیات، الهام بصیریان مهابادی، زینب رجبی، زهرا رزاقی، هادی زکریایی، رضا سمیاری، روناک سعیدی، ترانه طهرانی فرد، حیدر عرفانی، سمیه عطار، سمیرا علیرضایی، علی غیاثی، مریم فیروزی، مسعود مایان باری، زهره مختارزاده نوا، جلوه محمدی، کامران نجفی، ماریا یزدان پناه و فائزه هاجری.
هم چنین در بیانیه این نمایشگاه به قلم نادر رهسپار چنین آمده:
کلاغ ها برای اولین برف، شادی کردند، سراسر سیاهپوش.
عباس کیارستمی، آقای خاص جامعه‌ی هنری ایران در عرصه‌های گوناگون داخلی و فراملّی، مردی بود سرشار از ذوق و هنر، که مجموعه‌ای وزین از آثار بی‌همتا و افتخارهای فراوان را به یادگار گذاشت.
به عقیده‌ی بسیاری از اهالی هنر، رویکرد واحد عباس کیارستمی را در میان شاخه‌های مختلف فعالیت های هنری‌اش، از جمله: فیلمسازی، شاعری، نقاشی و عکاسی به وضوح می‌توان یافت. او تعلق خاطر خاصی به عکاسی داشت، چرا که محدودیتی در آن، پیشِ روی خود نمی‌دید. در این زمینه در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود “ثبت تصاویر را دوست دارم، چون فیلم مجبور است روایت کند، اما عکس نه.” کیارستمی در خِلل فیلمسازی، روی عکاسی متمرکز می‌شد و ساعت ها در سکوت محض به فکر فرو می‌رفت. علاقه‌ی او به سادگی و واقع‌گرایی در عکس هایش به وضوح قابل مشاهده است. زیبایی طبیعت او را به عکاسی سوق داد و سبب شد مسافت های طولانی را برای ثبت زیبایی‌های طبیعت ایران بپیماید. در این میان، درختان و برف از مهم ترین مناظری بودند که او همیشه به تصویر می‌کشید. جاده و باران، از دیگر عناصر مشهود در آثار اوست که برای به حرکت در آوردن زمان از آنها بهره می‌جست.
ما اینجا گردهم آمدیم تا یاد و خاطر این بزرگمرد دنیای هنر را، نه در روز وصال، که در سالگرد قدم گذاشتنش به این جهان گرامی بداریم. آنچه پیش رویِ خود می‌بینید ادای احترام ما به استادی است که به ما بسیار آموخت، جور دیگر بودن، جور دیگر دیدن، جور دیگر زیستن.
این رویداد هنری تا ششم تیرماه پذیرای علاقه مندان به هنر می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.