معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ ريزی استان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح آمارگيری از معادن در حال بهره‌ برداری آذربايجان شرقی

فرهاد ذوقی: حدود ۴،۸ درصد از معادن در حال بهره‌ برداري كشور در اين استان قرار دارد

عصرآزادی آنلاین/ سرویس اقتصادی: معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ريزی آذربايجان شرقي گفت: طرح آمارگيری از معادن در حال بهره‌ برداري به صورت سالانه همزمان با كل كشور در اين استان نیز اجرا می شود.

“فرهاد ذوقی” در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف از اجرای طرح آمارگيري از معادن، تهيه آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد بخش معدن و محاسبه سهم آن در توليد ناخالص داخلي، مقدار و ارزش توليدات مواد معدني، مقدار و ارزش صادرات مستقيم، ارزش افزوده، تركيب نيروی انساني، مقدار استخراج مواد معدنی و ارزش سرمايه‌گذاری آن است.
وی اضافه کرد: آذربايجان شرقي از نظر وجود ذخاير مختلف و متنوع معدني يكي از مناطق غني كشور است و بهره‌ برداري صحيح و عملي از اين ذخاير متنوع معدني در این استان، مستلزم برنامه‌ ريزي‌ دقيق بوده و اين هدف جز با در اختيار داشتن آمار و اطلاعات دقيق و به هنگام از فعاليت‌هاي اين بخش ميسر نخواهد شد.
ذوقی تاکید كرد: بر اساس آخرين آمارهای منتشر شده ۴،۸ درصد از معادن در حال بهره‌ برداري كشور در اين استان قرار دارد و ۶،۹ درصد از كل ارزش افزوده توليد شده بخش معدنی و ۷،۱ درصد از كل ارزش سرمايه‌ گذاري بخش معدني كشور را به خود اختصاص داده است.
وی توضيح داد: طرح آمارگيري از معادن در حال بهره‌ برداری استان با هدف تهيه آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد اين بخش در سال ۱۴۰۲ توسط مركز آمار ايران و در اين استان توسط معاونت آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ ريزی از تاريخ اول تير لغايت ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در سطح استان به اجرا گذاشته می شود.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مديريت و برنامه‌ ريزی آذربايجان شرقی در پایان خاطرنشان كرد: همكاری سازنده دستگاه‌های اجرايي و فعالان اين حوزه در توليد آمارهای دقيق، باكيفيت و بهنگام شده تاثير بسزايی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.