طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی - هنری مساجد آذربایجان شرقی آغاز شد؛

تبدیل مساجد به کانونهای نشاط

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: طرح اوقات فراغت کانون هاي فرهنگی – هنري مساجد آذربايجان شرقي با عنوان “مسجد، کانون نشاط” به صورت نمادين در يکی از مناطق حاشيه نشين تبريز افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با عنوان “مسجد، کانون نشاط” به صورت نمادین در پارک میخک محله صالح آباد منطقه عباسی تبریز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار گردید.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی – هنری مساجد آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از برنامه های آموزشی تربیتی این ستاد اعلام کرد: همزمان با شروع تابستان بیش از ۶۰۰ پایگاه اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان فعالیت خود را آغاز کرده اند.
“مرتضی شفیعی” با تاکید بر اهمیت جاذبه آفرینی با بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی هنری افزود: برای افزایش حضور حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد، در قالب طرح مسجد، کانون نشاط برنامه های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و اردویی در رده های مختلف سنی به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می شود.
وی، تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و متخصص مسجدی در زمینه های مختلف هنری را یکی از نتایج اجرای طرح اوقات فراغت تابستان عنوان و اضافه کرد: شبکه سازی، کادر سازی و توانمند سازی نیروهای مسجدی یکی از اهداف و برنامه های مهم ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده که در این راستا نیز طرح تربیت کادر نوجوان با هدف جانشین پروری و کادرسازی در مساجد در حال اجرا می باشد.
مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در آستانه یکی از رویدادهای مهم و سرنوشت ساز کشور قرار داریم و انشاءالله با حضور حداکثری مردم در این انتخابات حماسه‌ ای به یادماندنی در تاریخ کشور رقم خواهد خورد و به یقین اعضای کانون های فرهنگی – هنری مساجد در انتخابات پیشرو حماسه‌ ساز خواهند بود.
بنا بر این گزارش، مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت با اجرا ی گروه سرود نوجوانان کانون فرهنگی هنری شهید اجاقی، اجرای نمایش طنز، اجرای موسیقی عاشیقی آذربایجان و مسابقه حضوری میان کودکان و نوجوانان همراه بود.
شایان ذکر است طرح “مسجد کانون نشاط” در سال جاری در بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی – هنری در مساجد شهری و روستایی آذربایجان شرقی اجرا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.