نمايشگاه‌های تخصصی کشاورزی در تبريز آغاز به کار کرد؛

حضور ۱۵۰ تولیدکننده بخش کشاورزی در نمایشگاه کشاورزی تابستانه تبریز

هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها آشنايي سرمايه گذاران با توانمندي‌های صادراتي و ظرفيت‌هاي مربوط به ايجاد زنجيره ارزش است

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: بيست و پنجمين نمايشگاه تخصصي ادوات و ماشين آلات کشاورزي، نهاده‌ها و تجهيزات آبياري و صنايع وابسته و بيست و دومين نمايشگاه بين المللي دام، طيور، آبزيان، داروهاي دامپزشکي و صنايع وابسته با حضور شرکت‌ها و توليدکننده داخلي و خارجي در تبريز آغاز به کار کرد.
رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي در حاشيه مراسم افتتاح اين نمايشگاه‌ها که با حضور محمد کلامي معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري آذربايجان شرقي برگزار شده بود در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها را آشنايي سرمايه گذاران با توانمندي‌هاي صادراتي و ظرفيت‌هاي مربوط به ايجاد زنجيره ارزش عنوان کرد.

اکبر فتحي افزود: نمایشگاه یک ظرفیت بسیار خوبی است تا هم تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه کند و هم مصرف کننده با این تولیدات آشنا شوند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه وضعیت و اقبال از نمایشگاه‌های کشاورزی در استان خیلی خوب است، گفت: نمایشگاه امروز در دو بخش ماشین‌آلات کشاورزی و صنعت کشاورزی و محصولات کشاورزی است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۵۰ تولید کننده از ۲۱ استان شرکت کرده‌اند که از لحاظ کمی وکیفی یک نمایشگاه کم نظیر است گفت: شرکت کنندگان عمدتاً در بخش خوراک دام وطیور و تغذیه نباتات حضور پیدا کرده‌اند و همچنین تاسیسات جانبی گلخانه‌ها و تاسیسات مرتبط با صنعت دام وطیور دراین نمایشگاه حاضر شده‌اند.

فتحی ابراز کرد: امید است با تداوم این رویه به سمت فناوری‌های نوین حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه هر واحد شرکت کننده از نظر تکنولوژی با گذشته خود تفاوت کرده است، افزود: اکثر این شرکت کنندگان تولید خود را بر مبنای دانش محوری قرار داده‌اند.
فتحی با بیان اینکه در کنار عرضه محصولات توليدي شرکتهاي بخش کشاورزي، صنعتگران، کشاورزان، مصرف کننده و توليدکنندگان به صورت مستقيم با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کنند و با فناوريهاي روز دنيا و تکنولوژيهاي جديد بخش کشاورزي آشنا مي شوند گفت: فرصتها، چالشها، مشکلات و راهکارهاي بخش کشاورزي و به خصوص صنعت دام و طيور نيز مطرح شده و در مورد آخرين سياست گذاريها در بخش کشاورزي تبادل نظر انجام مي‌گيرد.

مسلم نوروزی – مجری نمایشگاه و مدیرعامل شرکت آرتا نمانگر اردبیل – نیز گفت: بيش از ۱۵۰ شرکت و واحد توليدي و بازرگاني از ۲۱ استان کشور شامل استان‌هاي تهران، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اصفهان، البرز، خراسان رضوي، گلستان، مازندران، اردبيل، لرستان، چهارمحال و بختياري، يزد، کردستان، گيلان، مرکزي، همدان، قزوين، زنجان و فارس و چندين شرکت از کشور ترکيه در سه سالن اميرکبير، پروين اعتصامي و شهريار نمايشگاه بين المللي تبريز تا تاريخ دوم تيرماه، محصولات خود را به نمايش مي‌گذارند.

شایان ذکر است اين نمايشگاه تا پايان روز شنبه دوم تيرماه همه روزه از ساعت 16 الي 22 آماده بازدید هموطنان و متخصصان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.