حضور هیات شهرداری تبریز در نشست تاسیس انجمن شهرداری‌های بریکس پلاس

شهردار تبریز از برگزاری نشست تاسیس انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس با حضور هیات شهرداری تبریز در شهر قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان خبر داد.

به گزارش عصرآزادی آنلاین، یعقوب هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این نشست به مدت چهار روز برپا می‌شود که مراسم افتتاح انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس از مهم‌ترین بخش‌های این رویداد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جزئیات تشکیل این انجمن افزود: پروژه تاسیس انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس توسط مدیریت شهری قازان و براساس تجربه مقامات شهرداری پایتخت جمهوری تاتارستان در زمینه همکاری بین شهری تدوین شده است.

وی هدف از تاسیس این انجمن را ارائه بستری برای اعضای خود جهت بحث در مورد مهم‌ترین جنبه‌های همکاری بین شهری، به اشتراک‌گذاری بهترین شیوه‌ها، تحقیقات و دانش در مورد اجرای دستورکار ۲۰۳۰ برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار به صورت محلی برای مقابله با چالش‌های ناشی از شهرنشینی سریع، عنوان کرد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ارتقای ظرفیت و اثربخشی حکومت‌های مستقل محلی در کشورهای بریکس پلاس، عمل به عنوان منبع اطلاعاتی در مورد حکومت‌های مستقل محلی در کشورهای بریکس پلاس برای ارتقای تبادل تجربه و دانش، ایجاد بستر بین‌المللی برای تبادل تجربیات، تشهیل ایجاد روابط قوی بین شهری و… از جمله ماموریت‌های این انجمن خواهد بود.

وی مطرح کرد: همکاری بین‌المللی شهرداری‌ها و همکاری‌های غیرمتمرکز، مشارکت‌ها، دیپلماسی بین‌المللی مقامات محلی، پیوندهای خواهرخواندگی و کمک‌های متقابل که از طریق برنامه‌های ظرفیت‌سازی و طرح‌های همبستگی بین‌المللی شهرداری‌ها صورت می‌گیرد، عناصر مهمی در ایجاد یک جهان توسعه یافته پایدار به شمار می‌روند.

نشست تاسیس انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس طی روزهای اول تا چهارم تیرماه به میزبانی شهر قازان برپا خواهد شد.

منبع/ ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.