رئیس دانشگاه تبریز خبر داد؛

راه حل طرح خلعت پوشان در قالب توافق دوطرفه امکان پذیر است

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: رئیس دانشگاه تبریز از رشد ۳،۵ برابری پذیرش دانشجوی بین‌ المللی در دومین مرکز علمی باسابقه کشور طی دو سال گذشته خبر داد.

صفر نصراله‌ زاده در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۴۰ نفر دانشجوی بین‌ المللی پذیرش شده بود که در دو و نیم سال اخیر با رشد ۳،۵ برابری به دو هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار دانشجو که حدود ۵۰ درصد آمار آن متعلق به زنان است در این دانشگاه تحصیل می‌کنند ادامه داد: ۴۰ درصد به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص می‌یابد.
نصراله‌ زاده با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند اضافه کرد: این دانشگاه دارای دو پردیس تبریز و ارس و سه دانشکده اقماری است و دارای ۸۰۰ نفر عضو ه‍یئت علمی است که کار ساماندهی امور دانشگاه را بر عهده دارند.
وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌ها ۱۶، ۲۵ و۵۰ پژوهشگر به ترتیب در لیست دانشمندان یک درصد، دو درصد، و دو درصد یکساله قرار گرفته‌ اند که در مقایسه با دانشگاه تهران از لحاظ دانشمندان یک درصد و دو درصد دانشگاه تبریز ۲،۲ برابر آن است.

نصراله زاده با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ محقق پسا دکتری در دانشگاه در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند که بخش قابل توجهی از پیشرفت‌ها مدیون آنهاست اظهار کرد: در سطح کشور ۱۱ دانشمند پر ارتباط با صنعت وجود داشت که دو دانشمند از دانشگاه تبریز بود.
وی تاکید کرد: ۶۲ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در دانشگاه به فعالیت مشغول بود که در دولت سیزدهم این تعداد به ۱۱۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان مستقر رسیده و ۶۰ شرکت نیز پشت خط هستند که از رشد ۳،۵ برابری برخوردار است.
رئیس دانشگاه تبریز بیان کرد: این دانشگاه در دولت سیزدهم از مرکز رشد به پارک علم و فناوری رسیده و در تلاشیم تا تمام ظرفیت خود را برای گسترش فناوری در سطح دانشکده حتی در اتاق اساتید گسترش دهیم لذا دانشگاه تبریز بر اساس ارزیابی وزرات علوم دومین دانشگاه فعال در زیست بوم فناوری شناخته شده است.
وی ادامه داد: بر اساس رتبه شانگهای، دانشگاه تبریز طی یکسال گذشته ۲۰۰ پله در ابعاد جهانی صعود کرده و از رتبه ۹۰۱ تا ۱۰۰۰ به ۷۰۱ تا ۸۰۰ دنیا رسیده است.
نصراله زاده با بیان اینکه در رتبه بندی تایمز ۱۰۰ پله صعود کرده‌ایم افزود: برای اولین بار دانشگاه تبریز وارد رتبه بندی Q.S شد که این رتبه بندی بر اساس ارزیابی کارفرمایان، اشتغال فارغ التحصیلان، دانشجویان بین المللی، اساتید بین المللی، پایداری دانشگاه و غیره بود که در رتبه ۵۵۲ دنیا قرار گرفته‌ ایم.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مبنی بر این شد که طرح جدید شروع نشود و پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود گفت: برای دانشکده تحصیلات تکمیلی مکانیک در سفر رئیس جمهور ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که امیدواریم به زودی این پروژه را به اتمام برسانیم.
نصراله زاده به پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه اشاره کرد و افزود: خوابگاه متاهلین کرکج و ۸۶۰ واحد خوابگاهی در ارتباط با طرح جوانی جمعیت در دستور قرار گرفته است و لذا اگر ۸۰ درصد امکانات بودجه ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ و مولدسازی محقق شود پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه تکمیل خواهد شد.
رئیس دانشگاه تبریز به اراضی خلعت پوشان اشاره کرد و افزود: دانشگاه برای توسعه خود به همکاری همه نیاز دارد به ویژه شهرداری که اگر همکاری صورت نگیرد خود ما هم لطمه می‌بینیم، شهرداری طبق طرح‌های خود انتظاراتی از دانشگاه دارد که انجام آن در قالب گفتگو و توافق دوطرفه امکان پذیر است.
وی افزود: جاده‌ای که شهرداری مدنظر دارد احداث کند از تاسیسات ما عبور می‌کند، عمده دروس دانشکده کشاورزی به صورت عملی بوده و در ایستگاه تحقیقاتی خلعت پوشان انجام می‌شود باید طبق نقشه این عملیات انجام شود که امیدواریم این مشکل برطرف گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.