در سفر یک روزه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به آذربایجان شرقی انجام شد؛

بررسی محل سانحه هوایی شهدای خدمت در منطقه دیزمار ورزقان

عصرآزادی آنلاین/ سرویس فرهنگی: طی سفر یک روزه معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به آذربایجان شرقی، وی از محل سانحه سقوط هلی کوپتر شهدای خدمت در منطقه دیزمار شهرستان ورزقان بازدید به عمل آورده و احداث یک یادمان ماندگار و محل پیشنهادی احداث اردوگاه دانش آموزشی شهدای خدمت را در این محل را مورد بررسی قرار داد.
“حمیدرضا خان محمدی” گفت: خوشبختانه توفیق این خدمت نصیب ما شده است که در راستای انتقال خدمات شهید جمهور که بنا به فرمایش رهبری، رئیس جمهور مغتنم بود، گام های مهمی را برداریم که در این راستا وظایف خودمان را خوب انجام خواهیم داد.
وی افزود: جنبه تربیتی موضوع باعث شده است تا با استفاده از پتانسیل مس سونگون به عنوان HITEC، یک اردوگاه تربیتی ویژه را این منطقه احداث نماییم.
خان محمدی اضافه کرد: رئیس جمهور شهید در عرض ۳ سال کار چند دهه را انجام داد و امروزه با کمک کلیه دستگاه های اجرایی کار و اقدام خوبی خواهد شد و امیدواریم تا با حضور مجموعه ای قوی و علمی و حضور معدن مس سونگون، احداث اردوگاهی دانش آموزی در شان دانش آموزان ایران به عنوان یک مجموعه تربیتی را شاهد باشیم.
وی با بیان این که از ظرفیت فنی – مهندسی عزیزان سپاه و بسیج مردمی نیز استفاده خواهیم کرد یادآور شد: باید در احداث امکانات رفاهی مجموعه شهدای خدمت، از بهترین متریال ها استفاده کنیم که بلاشک این منطقه یک منطقه توریستی بین المللی خواهد شد.
لازم به ذکر است احداث اردوگاه دانش آموزی در روستای نزدیک محل سقوط هلی کوپتر شهدای خدمت، طرح پیشنهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی جهت ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدای بزرگوار بوده است که سه روستای اوزی، کلم و خوئینه رود، محل های پیشنهادی این اداره کل برای ساخت اردوگاه دانش آموزی می باشد.
امروزه اردوگاه دانش آموزی به عنوان محیطی تربیتی و اثرگذار می تواند با ارائه برنامه ها و فعالیت های متنوع و خلق موقعیت های جدید یادگیری مناسب با نیازهای فردی و جمعی دانش آموزان زمینه دستیابی آنان را به ساحت های متنوع تعلیم و تربیت فراهم آورد.

شایان ذکر است سانحه هوایی در ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در نزدیکی روستای اوزی ورزقان، در شمال استان آذربایجان شرقی رخ داده و در آن، رئیس جمهور وقت به همراه وزیر امور خارجه وقت، استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز به همراه ۴ نفر دیگر به مقام والای شهادت نائل شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.