خبر خوش رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به کشاورزان این استان؛

اعطای تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان آذربایجانی

عصرآزادی/ سرویس شهرستانها: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: به‌ منظور تأمین تسهیلات خرید تراکتور و ادوات کشاورزی با رایزنی‌های انجام شده توافق لازم با بانک قرض الحسنه مهر ایران بعمل آمده است.
اکبر فتحی، میزان اعتبار منظور شده برای این امر را ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده و اضافه کرد: ۲۵ هزار میلیارد ریال از این رقم برای خرید انواع تراکتور و مابقی برای سایر ادوات کشاورزی توسط بانک عامل بصورت تسهیلات کم بهره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته توزیع تراکتور بصورت نقدی بین کشاورزان توزیع شده و پرداخت تسهیلات در این بخش انجام نمی گرفت اعلام کرد: این امر موجب محدودیت برای کشاورزانی که توانایی لازم برای خرید نقدی را نداشتند بوجود آورده بود که امیدواریم با اعطای این تسهیلات کشاورزانی که به صورت واقعی نیازمند خرید تراکتور هستند از این امکانات بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: براساس قانون بانک ها مکلفند که ۱۵ درصد از مجموع تسهیلات اعطایی به مشتریان خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند که متاسفانه طی سال های گذشته این امر محقق نشده است.
فتحی افزود: این اقدام بانک قرض الحسنه مهر ایران گامی برای تحقق این تکلیف قانونی به منظور حمایت از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها بر اساس تکلیف قانون و رسالتی که دارند باید به‌ اندازه تأثیرگذاری بخش کشاورزی در اقتصاد آذربایجان شرقی تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت نمایند به همین منظور رایزنی با تمام بانک‌ها برای اجرایی‌ کردن این تکلیف و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون این حوزه استان در حال انجام است.
فتحی ضمن یادآوری حضور تراکتورسازی به عنوان واحد صنعتی تأثیر گذار کشور در استان و نقش آن در افزایش ضریب مکانیزاسیون کشور اظهار داشت: تراکتورسازی به عنوان یکی از مؤلفه های اجرایی شدن چنین طرحهای همیشه پای‌ کار و همراه جهاد کشاورزی بوده و فرصتی مغتنم برای آذربایجان شرقی محسوب می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی درباره رصد، پایش و هزینه کرد اعتبار نظیر آنچه را اشاره کرد یادآور شد: کنترل و هدایت منابع به سمت اهداف تعریف شده توسط جهاد کشاورزی صورت می گیرد و با توجه به اینکه در بخش تراکتور مبالغ تسهیلات به تراکتورسازی پرداخت می شود در حوزه تراکتور عملاً امکان تخطی از اهداف مشخص شده را غیر ممکن می سازد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.